Od deskolotki po statek kosmiczny, a w standardzie luksusowe, pionierskie i zachwycające designem auta. Z tego słynie Lexus. W ostatnich dniach marka udowodniła, że nie tylko na drodze i w powietrzu się odnajdzie, ale i na wodzie. W Miami na Florydzie zaprezentowano koncepcyjną łódź motorową.

Zaczęło się od przejażdżki prezesa TMC Akio Toyody łodziami Ponam klasy premium. Mistrza kierownicy zainspirowała moc turbodoładowanych zespołów napędowych oraz zwrotność i stateczność, jaką zapewniał nowoczesny kadłub.

Ideę sportowego jachtu zrealizowało biuro projektowe Lexusa z Japonii. Efekt prezentuje zderzenie wszystkich kreatywnych pomysłów, energii i wyobraźni mądrych głów. Wyjście ze świata motoryzacji, który jest tym fachowcom dobrze znany, okazał się niezwykle owocny. Departament Marine został zaangażowany do dopracowania konstrukcji i systemów pokładowych, zajęło im to cały 2015 rok. Budowę powierzono firmie Marquis-Carver Yacht Group of Pulaski ze Stanów. Gwarantowała właściwe możliwości produkcyjne i umiejętność ręcznego wytwarzania dużych konstrukcji kompozytowych.

Jacht ma otwarty pokład, stąd polecane dziennie rozkoszowanie się jego możliwościami. Ugości od 6 do 8 osób. Napędzany jest dwoma wyczynowymi silnikami Lexus V8 o pojemności 5 litrów. Tymi samymi, które znajdziemy w modelu RC F, GS F Sport i w nowym LC 500 Grand Tourer. Każdy z nich rozwija moc 446 KM wg DIN / 328 kW i jest wyposażony w napęd typu ‘Z’ ze sterowaniem hydrostatycznym. Łódź rozpędza się do prędkości 43 węzłów (ok. 80 km/h).

Do obsługi systemów pokładowych przeznaczony jest kolorowy ekran dotykowy, umiejscowiony na stanowisku sterowniczym. Wyświetlane są na nim informacje nawigacyjne GPS, mapy cyfrowe, obraz z radaru, obraz z sonaru, informacje na temat oświetlenia i systemu rozrywkowego.

Kadłub i górny pokład wykonany jest ręcznie z żywicy pouliretanowo-epoksydowej zbrojonej i materiału kompozytowego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Stosuje się go w budowie samochodów wyścigowych, samolotów klasy HPA, nart i rowerów wyczynowych czy jachtów regatowych. Zarówno kadłub i górny pokład to jeden duży element stanowiący poszycie wewnętrznej konstrukcji. Po ich łączeniu nie ma śladu.

Zastosowanie CFRP do budowy łodzi koncepcyjnej Lexus Sport Yacht pozwoliło zmniejszyć jej masę o prawie 1000 kg w porównaniu do podobnych łodzi wykonanych z typowego materiału kompozytowego FRP. Podwodna część kadłuba jest specjalnie ukształtowana w celu zmniejszenia oporów hydrodynamicznych i poprawy stateczności przy dużych prędkościach.

Kabina pasażerska, pozwalająca na swobodną pozycję stojącą, jest jak wnętrze Lexusa. Każdy detal solidnie przemyślany, zaprojektowany, luksusowy – skóra, elementy dekoracyjne z drewna i szkła. Mieści sofę dla sześciu osób, stół, kuchenkę, zlew, lodówkę, prysznic. System audiowizualny zaprojektowała włoska firma Videoworks. Posiada wszystkie potrzebne interfejsy sieciowe – 4G Wi-Fi i WAN.

Dźwięk, przetwarzany przez cyfrowy wzmacniacz Mark Levinson® Reference, jest emitowany przez głośniki Revolution Acoustics umieszczone pod panelami sufitowymi.

Projekt Lexus Sport Yacht pokazał w jaki sposób luksusowe łodzie sportowe mogą doprowadzić do rozwijać markę w kierunku nowych obszarów związanych ze stylem życia i wypoczynkiem. Jacht z pewnością znalazłby swoich klientów, niestety Lexus nie planuje wprowadzenia go do produkcji. Poprzestanie tylko na tym jednym egzemplarzu.

PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE, wartości wstępne:

Długość całkowita       12,8 m

Szerokość                    3.7 m

Liczba miejsc              8

Moc całkowita            964 KM / 709 kW

Prędkość maks.           43 węzły

 

 

Źródło: https://lexusenthusiast.com/2017/01/12/the-lexus-sport-yacht-concept-debuts-in-miami-beach/