Ponad połowa Polaków w wieku 18-34 lata deklaruje, że w tym roku chce zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze. Tym samym zostawia inne grupy wiekowe daleko w tyle. Podobną decyzję deklaruje bowiem tylko… 19 proc. pięćdziesięciolatków. Specjalnie dla młodych konsumentów pojawia się więc dedykowana linia świeżych soków Witmar.

Od 10 kwietnia Witmar wprowadza trzy nowe smaki świeżych soków: MARCHEW, JABŁKO, JABŁKO GRANAT. Dostępne w półlitrowych, zakręcanych butelkach PET, będzie można kupić w niemal 2 tysiącach sklepów w całej Polsce. Całkowicie zmieni się wygląd butelek i etykiet. – Mają być, jak sami millenialsi: nowoczesne i ściśle związane z aktywnym stylem życia – tłumaczy Maciej Jóźwicki, prezes firmy Marwit, właściciela marki Witmar.

Tak zwani millenialsi już teraz żywo interesują się zdrową żywnością. Sięga po nią aż 47 procent z nich – wynika z badania dotyczącego zdrowego odżywiania, przeprowadzonego przez PwC w 2016 roku. Do głównych trendów należą: wegetarianizm, weganizm, slow food oraz produkty bio i tak zwane superprodukty, czyli składniki posiadające wyjątkowo dużą ilość minerałów, białek oraz witamin. W tym roku na liście najpopularniejszych superproduktów znajdują się chociażby krasnorosty (rodzaj glonów), jagody goji czy wspomniany granat.

Ten ostatni wykorzystany został w świeżym soku Witmar. Głównie ze względu na to, że poprawia pamięć i dodaje energii. Polski producent połączył go z jabłkiem, które ze względu na wysoką zawartość naturalnej witaminy C pomaga wytwarzać kolagen, zapewniający prawidłowe funkcjonowanie kości, naczyń krwionośnych, dziąseł, zębów oraz skóry.

Oprócz jabłka i granatu Witmar wykorzystał również marchew. – Wierzymy, że pożądane przez młodych ludzi superfood to nie tylko egzotyczne składniki, takie jak krasnorosty czy śliwka kakadu, ale również składniki takie, jak właśnie rodzima marchew, chociażby ze względu na wyjątkowo bogatą zawartość witaminy A, zapewniającą zdrową skórę, doskonałą odporność oraz dobry wzrok – zauważa Maciej Jóźwicki.