WARSZAWA, 18 czerwca 2018 r. – Mondelēz International ogłasza, że na terenie Europy, jej najbardziej rozpoznawalna marka czekolady Milka, dołączy do prowadzonego przez firmę programu Cocoa Life. To wiodąca w branży inicjatywa zrównoważonej uprawy ziaren kakaowca i wspierania pozyskującej go społeczności farmerów. Decyzja o rozszerzeniu zasięgu programu jest związana z planami organizacji, aby z czasem pozyskiwać kakao wyłącznie w zrównoważony sposób.

Opakowania tabliczek czekolady Milka w całej Europie będą miały nowy wygląd – od sierpnia 2018 r. pojawią się na nich logotypy Cocoa Life. Mondelēz International planuje, że kolejne produkty czekoladowe z portfolio marki Milka w Europie również dołączą do programu w późniejszym czasie. Tym samym, Milka będzie kolejną marką Mondelēz International, której produkty wytwarzane są z kakao pozyskiwanego w ramach Cocoa Life. Do programu należą już czekolady Cadbury Dairy Milk w Wielkiej Brytanii i Irlandii, Côte d’Or w Belgii i Francji, Freia i Marabou w krajach Skandynawskich oraz ciasteczka Oreo w całej Europie.

„Jesteśmy niezmiernie dumni, że Milka, będąca naszą największą marką czekolady w Europie, dołącza do programu Cocoa Life” mówi Hubert Weber, Wiceprezes Mondelēz International i Prezes na Europę. „Nasz program odnosi olbrzymie sukcesy, a obecne posunięcie to kolejny duży krok na drodze do pokrycia jego zasięgiem 200 tys. farmerów i miliona ludzi do roku 2022”.

Milka jest wysokiej klasy czekoladą wytwarzaną z wykorzystaniem najwyższej jakości składników, takich jak alpejskie mleko. Ta obietnica marki jest promowana poprzez dołączenie do programu Cocoa Life oraz dołożenie starań, by żadne sztuczne aromaty, barwniki lub konserwanty nie były stosowane w czekoladzie wykorzystywanej w produktach Milki.

Misją programu Cocoa Life jest stworzenie stabilnego łańcucha dostaw ziaren kakaowca, przy jednoczesnym wprowadzaniu pozytywnych zmian w życiu farmerów oraz zapobieganiu zmianom klimatu w sześciu krajach, z których pozyskiwane jest kakao: Ghanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Indonezji, Indiach, Dominikanie i Brazylii.

Do końca 2017 r. programem zostało objętych 120 500 farmerów żyjących w 1085 społecznościach. Niezależne badania wykazały, że w Indonezji, w społecznościach objętych programem Cocoa Life, roczny dochód z upraw kakao wzrósł o 37 proc. a farmerzy zaobserwowali wzrost poziomu plonów o 10 proc. Inicjatywa przyczyniła się też do zasadzenia ponad miliona drzew. Co więcej, poprzez program Cocoa Life firma zwiększyła udział kakao pozyskiwanego w sposób zrównoważony do 35 proc., co stanowi wzrost o 14 punktów procentowych w porównaniu do 2016 r.

„Jako jeden z największych producentów czekolady na świecie i lider na rynku czekolady w Polsce, docieramy do milionów konsumentów z markami takimi jak Milka” – mówi Janusz Idczak, Dyrektor Zarządzający Mondelēz International w Polsce i krajach bałtyckich. Chcemy wykorzystać ten efekt skali, by stymulować pozytywne zmiany w społecznościach lokalnych, na których opiera się nasza działalność, oraz współpracować z farmerami, z którymi będziemy budować długofalowe i silne relacje. Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek przedtem, nasi konsumenci troszczą się o to, co jedzą oraz chcą wiedzieć, czy wybrane przez nich produkty są pozyskiwane w zrównoważony sposób.

Więcej informacji można znaleźć w najnowszym raporcie z postępów programu Cocoa Life, dostępnym pod adresem https://www.cocoalife.org/progress/cocoa-life-progress-report-2017.

O programie Cocoa Life

Program Cocoa Life dąży do stworzenia prosperujących i stabilnych społeczności zajmujących się uprawą kakaowca poprzez objęcie swoim zasięgiem ponad 200 tys. farmerów w sześciu krajach oraz zapewnienie wsparcia ponad milionowi ludzi do 2022 roku. Celem Mondelēz International jest pozyskiwanie wszystkich dostaw kakao w sposób zrównoważony, głównie poprzez program Cocoa Life. Opierający się na współpracy z farmerami, organizacjami pozarządowymi, dostawcami oraz instytucjami rządowymi, program Cocoa Life jest częścią inicjatywy Mondelēz International Impact For Growth, dążącej do rozwoju biznesu w sposób, który umożliwia wprowadzanie pozytywnych zmian na świecie. Nasze postępy można śledzić na stronie www.cocoalife.org/progress.