Warning: Use of undefined constant price - assumed 'price' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /wp-content/plugins/pisztu/premiumpost.php on line 378

Warning: Use of undefined constant duration - assumed 'duration' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /wp-content/plugins/pisztu/premiumpost.php on line 379

Sprawdzian szóstoklasisty wykazał, że dwunastolatkowie najlepiej radzą sobie… z językiem angielskim. W piątek CKE opublikowała wyniki sprawdzianu szóstoklasistów, w którym wzięło udział prawie 345 tysięcy uczniów. Średni wynik Warszawy jest około 10 procent lepszy niż ogólnopolski, a uczniowie Warsaw Bilingual School uzyskali wyniki wyróżniające się na tle stołecznej średniej.

Wyniki WBS_sprawdzian szostoklasistow
61% z matematyki, 73% z języka polskiego oraz 78% z języka angielskiego – taką średnią uzyskał przeciętny szóstoklasista ze sprawdzianu przeprowadzonego 1 kwietnia. Najlepiej wypadły dzieci z dużych miast, uzyskując wyniki o kilka procent powyżej średniej, szczególnie z Warszawy. Stołeczni szóstoklasiści uzyskali bardzo dobre wyniki: 73,4% z matematyki, 81,8% z polskiego i 89% z angielskiego.
Daleko im jednak do uczniów Dwujęzycznej Szkoły Podstawowej Warsaw Bilingual School. Jej uczniowie uzyskali niemalże maksymalny wynik z języka angielskiego – aż 99,3%! Bardzo dobrze rozwiązali również zadania z matematyki, zdobywając 89,4% czyli o 16% więcej niż warszawska i ponad 28% więcej niż ogólnopolska średnia, a z języka polskiego 84,4%, również wyższe niż stołeczna i ogólnopolska średnia.
„Jesteśmy dumni z naszych uczniów, że tak doskonale poradzili sobie ze sprawdzianem. Szczególnie ważne jest dla nas to, że wiedzę i umiejętności uzyskiwali u nas w szkole przez 6 lat. Z tego względu odniesiony przez nich sukces jest dla nas potwierdzeniem skuteczności naszej pracy, tego że metody nauczania stosowane w Warsaw Bilingual School dają doskonałe rezultaty. Nasi uczniowie uzyskali prawie 100% wynik z języka angielskiego, świadczy to o skuteczności nauczania dwujęzycznego i o tym, że komunikacja w tym języku jest dla nich tak naturalna, jak w języku rodzimym. Bardzo wysoki wynik z matematyki wskazuje z kolei na to, że naszym uczniom samodzielne formułowanie rozwiązań nie sprawia trudności” – mówi Dorota Masiak, dyrektor Dwujęzycznej Szkoły Warsaw Bilingual School.

 

W tym roku sprawdzian szóstoklasistów po raz pierwszy pisali uczniowie, których edukacja od pierwszej klasy realizowana była zgodnie z nową podstawą programową. Zmianie uległa również formuła samego testu – w pierwszej części dwunastolatkowie rozwiązywali zadania z języka polskiego i matematyki, w drugiej z języka
nowożytnego. Prawie 95% uczniów zmierzyło się z językiem angielskim, nieco ponad 5% z niemieckim, pozostali (0,2%) z francuskim, hiszpańskim albo rosyjskim. Przystąpienie do sprawdzianu jest warunkiem ukończenia szkoły podstawowej. Zdobyte punkty zadecydują również o tym, czy uczniowie dostaną się do wybranego gimnazjum spoza rejonu. Szóstoklasiści, którzy nie brali udziału w egzaminie 1 kwietnia, zmierzyli się z nim 1 czerwca.