bdsklep.pl – lider rynku e-grocery uruchomił dedykowaną platformę, która umożliwia dokonywanie zakupów w różnych sklepach posługując się jednym loginem i jednym koszykiem.

Jest to odpowiedź na coraz większe oczekiwania klientów co do sposobu robienia zakupów. Według OC&C Strategy Consultants konsumenci coraz częściej migrują w stronę portali specjalistycznych poświęconych wybranej branży.

– „Według naszych obserwacji rynku oraz opinii ekspertów, klienci sklepów internetowych coraz częściej zwracają uwagę na narrację, która towarzyszy zakupom. Powoduje to, że jeżeli chcą stykać się np. z kulturą, to niekoniecznie bannery reklamujące chemię gospodarczą są przez nich pożądane” – powiedział Jacek Palec, Prezes Zarządu bdsklep.pl.

pasaz-info-2_01Platforma w formie pasażu została po raz pierwszy zaprezentowana klientom 16 października br. Prace nad jej wdrożeniem rozpoczęły się jednak prawie rok wcześniej i polegały głównie na przygotowaniu mechanizmu wspólnego koszyka i konta użytkownika.

– „Od jakiegoś czasu uruchamialiśmy kolejne sklepy, które stanowią obecnie skład całego pasażu. W pierwszej fazie wdrożenia uruchomiliśmy dedykowane platformy bdwino.pl, bdkultura.pl i bddziecko.pl, które uzupełniły działające już od dłuższego czasu sklepy bdsklep.pl oraz bdkarma.pl” – kontynuuje Palec.

Główną cechą internetowego pasażu handlowego jest połączenie za pomocą jednego konta klienta oraz jednego koszyka kilku platform sprzedażowych o różnej narracji i asortymencie. Wszystko to podane w modelu horyzontalnym, z łatwą i szybką nawigacją pomiędzy sklepami. Jest to unikalny model rozwiązania. Do tej pory w Polsce nie było podobnej platformy, która w spójny sposób łączy asortyment z jednej strony pozornie różny ale z drugiej strony logiczny w kontekście wspólnego koszyka. Poprzez układ horyzontalny istnieje możliwość dalszego rozwoju platformy o kolejne sklepy. To co wyróżnia pasaż od konkurencyjnych rozwiązań, to fakt, że pomimo kupowania w wielu sklepach, klient loguje się do systemu poprzez jeden login, ma jedną płatność i jedna dostawę.

– „W pierwszej kolejności stawiamy na dwa najważniejsze parametry: szeroki wybór asortymentu oraz wygodę nawigacji i robienia zakupów – dodaje Paweł Paszkowski, Dyrektor Generalny bdsklep.pl. Bardzo ważne przy tworzeniu pasażu było dla nas to aby każdy użytkownik miał dopasowany do swoich potrzeb sposób narracji sprzedażowej oraz dobór filtrów i kategorii, do których jest przyzwyczajony kupując produkty z danej grupy asortymentowej. Inaczej bowiem kupuje się produkty dla dzieci, a inaczej książki czy też karmę dla zwierząt. Naszym celem było więc dopasowanie każdego sklepu pod specyficzny rodzaj asortymentu.”

Przez 8 lat funkcjonowania na rynku, eksperci z bdsklep.pl zauważyli, że potrzeby klientów bardzo dynamicznie się zmieniają. Rosną ich oczekiwania odnośnie asortymentu (szukają nowości, ciekawostek czy też promocji), sposobu prezentacji produktów czy też wygody zakupów. Rolą lidera rynku e-grocery jest analizowanie i podążanie za oczekiwaniami klientów. Drugą ważną kwestią jest edukacja klienta i pokazanie mu, że poza produktami stricte kojarzącymi się z zakupami internetowymi (np. książki) można też kupić w tej przestrzeni produkty pozornie „nie e-commersowe”, jak np. mleko czy wodę.

„To co wyróżnia nasze rozwiązanie oprócz zaawansowanej technologii i konceptu funkcjonowania, to wszechstronna oferta – w naszym modelu mamy obecnie ponad 250 tys. produktów w kilku serwisach i cały czas dynamicznie powiększamy asortyment – kontynuuje Paszkowski. Dzięki pasażowi połączyliśmy robienie nawet specjalistycznych zakupów z odpowiednią dla nich narracją. bdsklep.pl jest typowym supermarketem, bdkarma.pl to sklep z artykułami dla zwierząt, bdkultura.pl to nowa księgarnia dla ludzi ciekawych wiedzy, bdwino.pl to znowu sklep stricte winiarski, ale nie tylko dla koneserów. I wszystko uzupełnia bddziecko.pl, czyli sklep z asortymentem dla dzieci.”

Głównym elementem całego pasażu jest jego TOP, w którym znajdują się zakładki poszczególnych sklepów oraz duże pole koszyka. Przechodząc pomiędzy serwisami ta część pozostaje niezmienna dając użytkowi poczucie tego, że jest dalej w tym samym serwisie a jego zakupy, które dodał do koszyka są cały czas dostępne. Zmienia się jedynie narracja, w której dokonywane są zakupy w poszczególnych sklepach.

Bardzo istotne dla rozwiązania jest wdrożenie nowego silnika wyszukiwarki oraz systemu rekomendacji konsumenckich, połączonego z marketingiem automatycznym i rozbudowanym CRM-em. Pozwala to w sposób intuicyjny dokonywać zakupów. Po przejściu przez wszystkie sklepy, które odwiedza użytkownik wystarczy kliknąć pole koszyka i otrzymujemy podsumowanie zakupów z wszystkich serwisów. Kontynuacja zakupów następuje już w tradycyjny sposób. Użytkownik przechodzi normalną ścieżkę zakupową, podaje dane do wysyłki, wybiera rodzaj płatności i dostawy. Plan rozwoju obejmuje w najbliższych miesiącach dalsze horyzontalne uruchamianie kolejnych sklepów. W pierwszej kolejności będą to kosmetyki, potem też „Do It Yourself”.

bdsklep.pl jest jednym z największych i najdłużej działających na rynku e-sklepów z produktami codziennego użytku. Misja sklepu „odzyskaj czas na rzeczy ważne” pokazuje konsumentom korzyści z codziennych zakupów internetowych i z tego, że dzięki ich regularności oszczędzają nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim czas, który mogą poświęcić na rzeczy dla nich istotne. Sklep cieszy się zaufaniem ponad 250 000 klientów i obecnie jest najlepiej ocenianym sklepem w Polsce w segmencie e-groceries (wg. opineo.pl). bdsklep.pl to także znaczący gracz na rynku e-commerce, co zostało potwierdzone w ostatnim raporcie „Najlepszy sklep internetowy 2014” przygotowany przez Money.pl. W kategorii sklepy wielobranżowe bdsklep.pl zajął trzecie miejsce, wyprzedzając swoich bezpośrednich konkurentów z branży e-grocery. Platforma znalazła się również w gronie 11-stu najbardziej przyjaznych sklepów internetowych.

Więcej informacji: bdsklep.pl