PKO Bank Polski rozszerza współpracę z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Od października br. na kierunku ekonomii uczelnia otwiera specjalizację bankowość, którą PKO Bank Polski objął patronatem.
Umowa została podpisana 1 lipca 2015 r. W spotkaniu wzięli udział JM Rektor prof. Janusz Ostoja-Zagórski, prof. dr hab. Anna Koziczak i prof. Sławomir Kamosiński oraz Lucyna Kopińska, dyrektor regionu bankowości detalicznej w Bydgoszczy i Artur Miernik, dyrektor Pionu Zarządzania Personelem w PKO Banku Polskim.
Współpraca z Bankiem jako potencjalnym pracodawcą dla naszych studentów, a nade wszystko patronem specjalności przyczyni się do kształtowania nowego profilu absolwenta ekonomii. Dzięki temu, nie tracąc walorów akademickiego studiowania będzie on świadomy znaczenia zjawisk społecznych i ekonomicznych i ich wpływu na funkcjonowanie rynku usług finansowych – mówi prof. Janusz Ostoja-Zagórski.
Współpraca obejmie tworzenie programów kształcenia oraz bezpośredni kontakt studentów z pracownikami Banku podczas warsztatów i zajęć dydaktycznych. W trakcie trzyletniego cyklu studiów licencjackich, studenci zdobędą wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu nauk ekonomicznych. Studenci otrzymają również możliwość odbywania płatnych praktyk w placówkach Banku.
Wspólnie z uczelniami regionu bydgoskiego prowadzimy wiele inicjatyw z zakresu edukacji, sportu i kultury. Od kilku lat jesteśmy mecenasem Bydgoskiego Festiwalu Nauki organizowanego przez największą bydgoską uczelnię Uniwersytet Kazimierza Wielkiego. Kolejnym krokiem jest utworzenie kierunku studiów ekonomicznych o specjalności bankowej pod patronatem PKO Banku Polskiego. Jego celem jest przygotowywanie studentów do życia zawodowego już na poziomie edukacji akademickiej – dodaje Lucyna Kopińska.
W przyszłości współpraca Banku z Uczelnią obejmie także inne projekty akademickie umacniające relacje pomiędzy szkolnictwem wyższym a sektorem bankowym.
PKO Bank Polski od lat angażuje się w działania w środowisku akademickim. Jest partnerem lub współorganizatorem licznych przedsięwzięć skierowanych do środowisk akademickich. Realizuje programy stażowe i praktyki dla studentów. Angażuje się m.in. w takie projekty jak „Akademia Liderów Rynku Kapitałowego” oraz „Grasz o staż”. W ubiegłym roku zorganizował z programu płatnych staży i praktyk skorzystało prawie 600 młodych ludzi, a najlepszym z nich umożliwił dalszą kontynuację kariery w Banku. PKO Bank Polski jest instytucją otwartą na osoby młode, zdolne i ambitne. Włącza się w projekty inicjowane przez uczelnie i organizacje studenckie. Wspiera inicjatywy promujące naukę, popularyzujące zdobywanie wiedzy i pobudzanie kreatywności. Od kilku lat jest partnerem Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym i sponsorem stypendiów dla najlepszych jej uczestników.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto w I kwartale 2015 roku wyniósł 647 mln zł. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznaną przez miesięcznik „The Banker” należący do „Financial Times”. PKO Bank Polski zajął pierwsze miejsce w rankingu Najlepszy Bank dla Firm miesięcznika „Forbes”, uzyskując sześć gwiazdek w ogólnej klasyfikacji. Bank uplasował się także w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz siódmy zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Bank kolejny rok z rzędu zwyciężył w rankingu 50 największych banków w Polsce miesięcznika finansowego „Bank”. W tegorocznej edycji rankingu zwyciężył w kategorii Banki finansujące nieruchomości, a wśród banków oferujących kredyty konsumenckie Consumer finance zajął 3. miejsce. W XII edycji konkursu Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2013 „Gazety Bankowej” PKO Bank Polski otrzymał nagrodę w kategorii Bankowość elektroniczna i e-finanse, którą kapituła konkursu przyznała PKO Bankowi Polskiemu za wdrożenie aplikacji IKO. Bank wygrał również w kategorii Systemy back office za wdrożenie Centrum Innowacji. O tytuł Lidera walczyło kilkanaście instytucji finansowych, przede wszystkim z sektora bankowego i ubezpieczeniowego. Kapituła Konkursu VIII Kongresu Gospodarki Elektronicznej nagrodziła PKO Junior w kategorii Projekt Roku. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2014 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse – jej wartość wyceniono na 3,6 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategoriach Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju. PKO Bank Polski jest także laureatem plebiscytu Złoty Bankier 2013 w kategorii Najlepszy kredyt hipoteczny i Innowacja Finansowa za aplikację IKO.