Początek nowego roku jest dla wielu osób czasem podsumowania przeszłości i tworzenia postanowień na przyszłość. Rok 2018 w Starbucks upłynął pod znakiem pasji do kawy oraz dobrych praktyk z zakresu ekologii.  W kolejnym roku marka zamierza jeszcze intensywniej inspirować swoich gości do poszukiwania wyjątkowych smaków, a także do troski o planetę. Nowy początek warto wykorzystać na wprowadzenie dobrych nawyków w codzienne życie.

Kawowe podsumowanie

Ekspertyza, odpowiedzialność i pasja do kawy to wartości, które przyświecają Starbucks od początku powstania marki. Przykładem tego jest dostępna w Polsce od tegorocznego lata kawa „Rwanda Umushanana”, pozyskiwana zgodnie z C.A.F.E Practices. Partnerzy Starbucks z całego świata, w tym Polski, w 2018 roku mieli okazję odwiedzić plantację w Rwandzie, gdzie mogli poznać cały proces uprawy kawy, od zasadzenia nasion, przez zbieranie owoców, aż do momentu suszenia ich i pozyskiwania ziaren. Kończący się rok obfitował nie tylko w pogłębianie ekspertyzy przez Starbucks, ale także w zmieniające się trendy. Sięganie po nowe nuty smakowe oraz popularyzacja personalizacji kawy to najważniejsze z nich.

– Trendy kawowe w roku 2018 skupiały się głównie wokół świeżych, owocowych oraz wytrawnych nut smakowych. Bariści Starbucks podczas coffee tastingów sięgali po świeże smaki, jak pomarańcze, wiśnie, jabłka, a także po te bardziej wytrawne, jak dynia, ciemne piwo, pieprz czy chilli. Najpopularniejszą kawą 2018 roku w Polsce okazała się średnio palona, lekko orzechowa Columbia Narino. Kończący się rok w Starbucks upłynął także pod znakiem personalizacji kawy. Coraz więcej gości kawiarni decyduje się na dostosowanie zamawianego napoju do własnych preferencji – mówi Daniel Stępniak, Starbucks District Coffee Master.

Troska o planetę

W 2018 roku w Starbucks wydarzyło się wiele dobrego nie tylko w związku z kawową ekspertyzą, ale także w kwestii troski o środowisko. Jako jedna z pierwszych firm na świecie, jeszcze przed Rezolucją Parlamentu Europejskiego, Starbucks zadeklarował, że całkowicie wycofa plastikowe słomki z kawiarni do 2020 roku. Co więcej, w roku 2018 rozpoczął się program NextGen Cup Challenge – wspólna inicjatywa Starbucks i McDonald’s. Celem projektu jest wprowadzenie nowego rodzaju kubka papierowego, który można całkowicie poddać recyklingowi. Obecnie trwa się drugi etap konkursu, do którego zakwalifikowano 29 projektów. To faza udoskonalania, podczas której twórcy będą mieli możliwość pracy z najlepszymi mentorami w branży. Na autorów zwycięskiego projektu czeka nagroda w wysokości 1 miliona dolarów. Coraz większym zainteresowaniem gości Starbucks cieszy się inicjatywa Bring Your Own Tumbler, która zachęca do korzystania z własnych kubków wielokrotnego użytku zamiast używania papierowych z kawiarni. Klienci, którzy przyniosą swój kubek, otrzymują 1 zł zniżki na zakupiony napój. Wszystkie te działania są prowadzone w imię przyszłości naszej planety.

Noworoczne postanowienia

Nowy rok to nowy początek, który jest doskonałą okazją do wprowadzenia dobrych nawyków w codzienne życie. Może to być dobry moment na odejście od rutynowych przyzwyczajeń i spróbowanie nieoczywistych rzeczy. Warto poszukać smaku dopasowanego idealnie do naszych preferencji i skorzystać z ogromnych możliwości personalizacji kawy. Odkrywając naszą kawową pasję, nie zapominajmy o trosce o środowisko. Przychodząc do Starbucks z własnym kubkiem, możemy przyczynić się do ograniczenia zużycia plastiku. Wielkie zmiany zaczynają się od małych kroków, które w nowym roku możemy podjąć wspólnie ze Starbucks.