Pierwszy w Polsce Festiwal Whisky zagościł w Domu Whisky w Jastrzębiej Górze w dniach 22 i 23 sierpnia, gromadząc 29 wystawców z Irlandii, Szkocji i pozostałych części świata oraz prawie 1500 gości. Pośród prominentnych marek whisky znalazły się Grant’s, Tullamore D.E.W. oraz Glenfiddich wraz ze swą najnowszą 26-letnią Glenfiddich Excellence.

Wydarzenie przyciągnęło wielbicieli trunku z całej Polski oraz z zagranicy. Rolę ekspertów pełnili m.in. globalni ambasadorzy marek Glenfiddich, Grant’s i Tullamore D.E.W., którzy podczas warsztatów
i masterclasses przekazywali tajniki związane z produkcją whisky oraz prowadzili jej degustację.

Eksperci zgodnie podkreślają zmianę postrzegania whisky w Polsce, która widoczna jest już od kilku lat. – Polacy coraz bardziej eksperymentują i dzięki temu odkrywają takie trunki, jak na przykład whisky – zauważa John Quinn, Globalny Ambasador Marki Tullamore D.E.W. Z kolei Organizator Festiwalu, Andrzej Kubiś, podkreśla wzrastającą świadomość tego trunku: Widzę, jak rośnie zainteresowanie konsumenta, który coraz częściej nieprzypadkowo wybiera whisky. Ważna jest przy tym zróżnicowana oferta bursztynowego trunku. Zdaniem Roba Allansona, Globalnego Ambasadora Marki Grant’s, whisky jest zdecydowanie praktyczna. Każdy znajdzie whisky dla siebie i w każdym przedziale cenowym.

Ian Millar, autorytet w świecie whisky, Globalny Ambasador Marki Glenfiddich, podsumowuje:
Jest tylko jedna zasada dotycząca whisky – znajdź swój sposób, aby czerpać z niej przyjemność. Delektowanie się jest bowiem kwestią nad wyraz indywidualną, o czym przekonali się goście Festiwalu Whisky, smakując różnorodnych rodzajów tego trunku.

Goście Festiwalu mogli nie tylko posmakować aqua vitae, ale także stworzyć własną blended whisky pod czujnym okiem Roba Allansona, Ambasadora Grant’s. Tajemniczy irlandzki klimat Tullamore D.E.W. na stoisku pogrążonym we mgle wraz z fotobudką i stylizowanymi gadżetami, interaktywna gra kinetyczna na stoisku Grant’s, prezentacje, panele dyskusyjne, profesjonalny konkurs barmański oraz animacje o tematyce whisky, stanowiły niezwykłe uzupełnienie Festiwalu.

Dodatkową atrakcją dla zwiedzających była wystawa fotograficzna ‘Journey of the Cask’, której autorem jest Simon Butterworth, znany szkocki fotograf krajobrazu. Na 26 niesamowitych obrazach uwiecznił historię drewna, które wpływa na smak i aromat luksusowej 26-letniej whisky Glenfiddich Excellence, która właśnie wchodzi na polski rynek.

Zwieńczenie swoistego maratonu atrakcji festiwalowych stanowiła możliwość zdobycia unikatowych butelek whisky Glenfiddich ze spersonalizowaną etykietą i podpisem samego Iana Millara.

Organizatorzy zadbali również o wyjątkową oprawę muzyczną – goście festiwalowi mogli delektować się whisky przy dźwiękach zespołów DUAN i VINTAGE oraz wypróbować swoich sił w tańcu irlandzkim i grze na dudach.

Kolejna edycja wyjątkowego Festiwalu Whisky w Jastrzębiej Górze odbędzie się 21-22 sierpnia 2015 roku.

 

fot. AKPA fot. AKPA fot. AKPA fot. AKPAfot. AKPA