Czy polska firma drukuje? Jakie są jej preferencje i za jakimi trendami podąża? 

Jak podają eksperci Xerox, trendy obserwowane u klientów wskazują na to, że optymalizują oni koszty związane z drukiem przez świadome decyzje na temat tego, kto drukuje w firmie w wersji mono lub w kolorze. Klienci deklarują również, że w 95% przypadków będą drukować w formacie A4. To wyraźny trend obserwowany na polskim rynku. Przedstawiciele Xerox podają, że na rynku nie zaobserwowali spadku wolumenu wydruków. Przeciwnie – wspólnie z Autoryzowanymi Partnerami firma Xerox odnotowała dwucyfrowy wzrost obrotów na kontraktach serwisowych w 2016 roku.

 

Producenci do usług związanych z drukiem coraz częściej włączają też materiały eksploatacyjne. W ten sposób chcą zachęcić użytkowników do korzystania z oryginalnej oferty.

 

Szczęśliwie materiały zamienne nie stanowią dla Xerox dużego problemu. W przypadku marki Xerox klienci nie rozważają zakupu nieoryginalnych materiałów. Zależy im na jakości wydruku i bezawaryjnej pracy sprzętu, które gwarantuje nasza oferta – komentuje Dagmara Pomirska, Office Business Director, Xerox Polska.

 

Same usługi związane z wydrukiem rozwijają się bardzo dynamicznie już od kliku lat. Mowa nie tylko o materiałach eksploatacyjnych, ale o kompleksowej usłudze zarządzenia obiegiem dokumentów. W takim wypadku klienci chętnie zapłacą za optymalizację kosztów w ich środowisku druku oraz za zdjęcie wszelkich obowiązków związanych z utrzymaniem i obsługą tego środowiska. Zdaniem ekspertów Xerox w procesie niezwykle ważna jest proaktywność po stronie dostawcy usług. Odbiorcy, chcąc uniknąć przestojów w pracy, z pewnością skorzystają z oferty Partnera, który uzyska w ten sposób zwrot poczynionych kosztów.