W okresie lipiec – sierpień 2015 r. zaplanowano około 40 dużych imprez, gdzie wykorzystywane są trybuny mobilne. Liczba eventów tylko z wykorzystaniem rusztowań lidera rynku, firmy Layher, szacowana jest już na ponad 100. Na co powinni zwrócić uwagę organizatorzy takich wydarzeń?

Po pierwsze bezpieczeństwo

Projektowanie trybun przez profesjonalne podmioty powinno odbywać się zawsze z zachowaniem wszelkich norm bezpieczeństwa. Do realizacji projektu inwestorzy zazwyczaj wybierają więc wykonawców, którzy dysponują odpowiednim know how oraz są w stanie zrealizować projekt
z wykorzystaniem jak najbardziej uniwersalnego systemu trybun. Pozwala to dopasować wymagania inwestora do wymogów bezpieczeństwa. Przy odpowiednio zaprojektowanym schemacie, uwzględniającym takie elementy jak droga ewakuacji, inwestorowi pozostaje jedynie kwestia wyboru ilości miejsc na trybunach. Decyzja ta powinna być podjęta w oparciu o informację, jak dużym placem dysponuje inwestor i jaką geometrię trybun preferuje. O pozostałe kwestie techniczne powinni już zadbać inżynierowie wykonawców.

 

Polacy nie gęsi

polskie konstrukcje pod Waterloo

Polskie firmy zajmujące się systemami trybun mobilnych są postrzegane w Europie jako jedne
z najlepiej zorganizowanych. Cechuje je najwyższa jakość trybun, które spełniają najsurowsze europejskie normy. Rodzime firmy w wielu przypadkach posiadają odrębne działy logistyczne, które gwarantują szybki montaż. Dlatego też wykonują wiele projektów zagranicznych, głównie w Niemczech, Austrii, Włoszech, Czechach, Finlandii i Rumunii. Jedną z najbardziej prestiżowych realizacji, jakie w ostatnim czasie zrealizowała polska firma było ustawienie w Belgii trybun na dwusetną rocznicę bitwy pod Waterloo.

Jeżeli chodzi o systemy trybun mobilnych, Polacy są na świecie coraz bardziej znaną marką. Nie mamy się czego wstydzić. Wieloletnie doświadczenie oraz know how naszych partnerów pozwala nam zaliczać się do czołówki. Nieustannie dopracowujemy swój system pracy, który polega na uporządkowanej dystrybucji materiałów i takiej kolejności zadań, żeby ograniczyć chaotyczne ruchy na placu budowy. Nasi ludzie posiadają wszelkie potrzebne szkolenia i dokumenty. Nie ma więc imprezy, z którą byśmy sobie nie poradzili – przekonuje Robert Wcisło z firmy Pro – Construction.

Nasi partnerzy należą do europejskiej czołówki. Do tej pory, wykorzystując systemy Layher, realizowali większość imprez plenerowych w Polsce. Dzięki temu nasze sceny były rozstawiane m.in. na Przystanku Woodstok, Openerze, Off Festival czy Audioriverze. Jeżeli więc komukolwiek przyjdzie organizować tego typu event, można śmiało zwrócić się z tym do rodzimych specjalistów. Nie polecam jednak realizacji
na własną rękę. Od tego są profesjonaliści. Tylko oni mają kompetencje gwarantujące, że zaplanowana impreza będzie bezpieczna – mówi Grzegorz Dziewulski, Prezes Layher Sp. z o.o.


 

Layher to globalny lider w zakresie produkcji systemów rusztowań. Od 70 lat jest synonimem innowacyjności, najwyższej jakości i gospodarności oraz bezpieczeństwa. W Polsce obecny od 1997 roku.
Firma wspiera swoich klientów oferując im doradztwo i wsparcie techniczne przy planowaniu i realizacji projektów. Dział techniczny odpowiada za przygotowanie projektu wraz ze schematami poszczególnych etapów montażu rusztowań oraz planami ich zabudowy. Prowadzi także szkolenia dla montażystów oraz kadry nadzorczej, zarządzającej, kierowników budów, majstrów i brygadzistów. Wszystkie produkty Layher wytwarzane są na południu Niemiec, w jedynej fabryce
w Güglingen-Eibensbach.

Więcej informacji:

Grzegorz Ćwiek
Mail: grzegorz.cwiek@procontent.pl
Tel.: 534 998 658