Jak pokazują wyniki badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych, Polacy nie zamierzają zaciskać pasa w święta i w tym roku przeznaczą na nie średnio 1475,80 złotych. Gwiazdkowa gratyfikacja dla pracowników może się więc okazać ważnym wsparciem ich domowego budżetu.

Święta to spore obciążenie dla domowych budżetów. Chcemy, aby tych kilka dni minęło nam w jak najlepszej atmosferze, dlatego nie wahamy się wydawać więcej niż zwykle. Ale liczymy również na świąteczne wsparcie pracodawców i raczej się nie zawiedziemy. Z badań rynku świadczeń pozapłacowych przeprowadzanych przez instytut Millward Brown i Sodexo Benefits and Rewards Services wynika, że o ile w 2013 roku świąteczne podarunki wręczało swoim pracownikom 64% firm, to w tym roku zrobi to już 90%.

Zakupowy zastrzyk
Świąteczne wydatki potrafią poważnie nadwyrężyć domowy budżet. Najwięcej pieniędzy w tym czasie przeznaczamy na prezenty. Jedzenie jest na drugim miejscu, a wydatki związane ze spotkaniami towarzyskimi na trzecim. Lista wydatków jest długa, dlatego pracownicy liczą, że od pracodawcy dostaną prezenty dopasowane do ich potrzeb i sytuacji życiowej. Do takich należą popularne kupony
i karty podarunkowe. Pracownicy cenią je za uniwersalność, wygodę i możliwość zrobienia zakupów bez naruszania domowego budżetu. W przypadku kart Sodexo można nimi płacić w około 400 000 sklepów i punktów usługowych, a kuponami w ponad 50 000 placówek. Wygodę wyszukiwania punktów, w których można płacić kuponami oraz specjalnych zniżek i rabatów zapewnia przygotowana przez Sodexo specjalna aplikacja Dla Ciebie oraz strona www.DlaCiebiesodexo.pl. Pracownik obdarowany kartą lub kuponem otrzymuje również Pakiet Promocji ze zniżkami do popularnych sieci sklepów i punktów usługowych jak np. Smyk, Carrefour, Vision Express. Korzystanie podczas świątecznych zakupów z tych promocji pozwala na oszczędności na poziomie ponad 2600 zł (kwota obliczona na podstawie średniej wartości koszyka wszystkich partnerów Kuponów Promocyjnych).

Korzyść dla pracownika i pracodawcy
Kupony i Karty podarunkowe są gwarancją trafionego prezenetu. Odpowiednio zapakowane
i wręczone podczas firmowego, świątecznego spotkania, z pewnością zostaną dobrze zapamiętane.

– Obdarowanie pracowników jest jednym z najprostszych sposobów motywowania i budowania lojalności. Pracownicy doceniają to, że pracodawca pamięta o nich także podczas świąt. Ponadto nawet jeżeli z jakiegoś powodu opuszczą firmę, to mając dobre wspomnienia będą jej prawdziwymi ambasadorami – powiedziała Magdalena Słomczewska – Klimiuk, Kierownik Kategorii Motywacja Pracowników, Sodexo Benefits and Rewards Services.

Proste w realizacji, dające możliwość samodzielnego dokonania wyboru i co najważniejsze wspierające przedświąteczny budżet – takie są karty i kupony. Jednak tak jak inne formy gratyfikacji, by mogły spełnić swoją funkcję doskonałego prezentu muszą trafić do pracowników. I trafiają, bo jak wynika z Badań Millward Brown i Sodexo Benefits and Rewards Services świąteczną wagę prezentów doceniają pracodawcy (90%), którzy na coraz trudniejszym dla nich rynku pracy starają się doceniać ludzi wierząc, że wpływa to na ich satysfakcję, zaangażowanie i lojalność.