Czym przekonać klienta, żeby wziął udział w naszym programie lojalnościowym? Jak sprawić, żeby chciał się zaangażować? Odpowiedź jest prosta – zaoferować atrakcyjne i różnorodne nagrody, czyli każdemu według potrzeb. Jednego bowiem do programu może przyciągnąć zegarek dobrej marki, a drugiego skusić ekspres do kawy. Dobrze wykorzystany potencjał drzemiący w katalogu nagród pozwoli pozytywnie zaskoczyć klientów i przywiązać ich do programu na długi czas.

Programy lojalnościowe to dziś atrybut marketingowców, którzy aby przyciągnąć i zatrzymać klientów wciąż wymyślają nowe rozwiązania. Ale im jest ich więcej tym trudniej przekonać potencjalnego uczestnika, aby wziął udział akurat w naszym projekcie. Dlatego, na początku planowania każdego programu organizator musi postawić sobie fundamentalne pytanie: co może skłonić wymagających konsumentów, aby zaangażowali się w nasz projekt?

Rozbudzaj wyobraźnię!
Bez względu na grupę docelową, jednym z istotniejszych elementów programów lojalnościowych są nagrody. Nic nie podnosi atrakcyjności programu i nie rozbudza emocji uczestników bardziej niż realna możliwość otrzymania prezentu. Nagrody bezsprzecznie przemawiają do wyobraźni odbiorcy i motywują do działania. Dlatego najważniejszy jest odpowiednio skomponowany ich katalog.

Aby trafić w gust każdego uczestnika, oferta katalogu nagród powinna być jak najbardziej rozbudowana. Jego atrakcyjność i przejrzystość zapewnia wprowadzenie podziału na różne kategorie. Trudno przecież przewidzieć, czym będzie kierować się beneficjent dokonując wyboru. Niektórzy mogą szukać prezentu dla siebie, np. zegarka, elektroniki, narzędzi lub samochodu, inni upominku dla kogoś bliskiego, dlatego ich zainteresowanie wzbudzi dział z biżuterią, kosmetykami, czy galanterią skórzaną, a gdy szukamy prezentu dla dziecka chętnie zajrzymy do zakładki gry czy zabawki  – powiedział Dariusz Deszczka, Category Manager segmentu Lojalność i Motywacja
w Biznesie.

Aktualizuj katalog!
Uczestnicy programów lojalnościowych szczególnie cenią sobie takie formy gratyfikacji, które umożliwiają im samodzielny wybór nagrody. W związku z tym zainteresowanie organizatorów skupione jest obecnie na wykorzystywaniu takich nagród jak: karty przedpłacone, kupony premiowe czy elektroniczne vouchery, a także na systemach, które  ułatwiają zarządzanie tak rozbudowanym katalogiem gratyfikacji. Na rynku najbardziej popularne są katalogi dostępne w formie elektronicznej, gdyż w przeciwieństwie do swoich drukowanych odpowiedników, są łatwo dostępne, a także szybko edytowalne – co jest szczególnie ważne przy szybko zmieniających się trendach, szczególnie w obszarach elektroniki czy multimediów. Katalog dostępny online to także brak konieczności  zatowarowania i ponoszenia przez organizatora kosztów magazynowania nagród. Pozwala to na optymalizację przeznaczonego na ten cel budżetu. Rozwiązaniem, o którym firmy często zapominają jest również możliwość włączenia własnych produktów, które dla uczestników programu będą atrakcyjne, a dla organizatora oznaczają stosunkowo niskie koszty.

To właśnie perspektywa otrzymania konkretnego produktu czy usługi zachęca do wzięcia udziału
w projekcie marketingowym, dlatego warto mądrze inwestować w rozbudowany katalog nagród.