Focus Telecom Polska, dostawca zaawansowanych rozwiązań dla biznesu w chmurze, rozwija platformę zintegrowanej komunikacji. Od 10 lutego firma oddaje do dyspozycji klientów systemu Focus Contact Center wiele nowych funkcjonalności i udogodnień, o kluczowym znaczeniu dla efektywności pracy zespołów sprzedażowych i obsługi klienta.

Większa swoboda działań
Zmiany na platformie dotyczą zarówno panelu agenta, z którego na co dzień korzystają, m.in. pracownicy działów telemarketingu, jak i panelu nadzorcy, dedykowanego supervisorom i osobom zarządzającym zespołami handlowymi. Jedną z wielu nowości jest wprowadzenie możliwości łączenia kampanii automatycznych z kampaniami ręcznymi. Ta funkcja daje dużą swobodę działań telemarketerom i pozwala na wprowadzanie modyfikacji, bazujących na wiedzy i doświadczeniu agentów, w kampaniach realizowanych automatycznie przez system – mówi Tomasz Paprocki, dyrektor sprzedaży Focus Telecom Polska.

Skuteczna motywacja i zarządzanie procesami
Kolejną ze zmian przygotowaną dla użytkowników jest, m.in. funkcja wallboard, pozwalająca na wyświetlanie na dużym ekranie, celów i wyników pracy całego zespołu. Focus Contact Center od początku projektowany był nie tylko z myślą  o usprawnianiu komunikacji, ale również praktycznej pomocy w efektywnym zarządzaniu pracą telemarketerów – mówi Michał Misiak, dyrektor IT Focus Telecom Polska. Wallboard to funkcjonalność, która pomoże w lepszym motywowaniu pracowników oraz poprawie jakości ich pracy – dodaje.

Aktualizacja systemu wprowadza również kilka przydatnych funkcji z punktu widzenia pracowników odpowiedzialnych za bezpośredni kontakt z klientem. Jedną ze zmian jest podgląd liczby oczekujących połączeń w panelu agenta, która umożliwi telemarketerom planowanie działań oraz przerwy w pracy, na podstawie bieżącej sytuacji na kolejce.

Inną przydatną funkcjonalnością, usprawniającą pracę zarówno telemarketerów jak i nadzorcy, jest możliwość elastycznego dopasowania przerwy względem natężenia bieżących procesów. Reguły przerwy pozwalają na definiowanie czy dana przerwa jest dostępna lub kiedy wymaga zgody przełożonego. Z doświadczenia naszych klientów, posiadających bardzo liczne zespoły telemarketerów i obsługi klienta, wiemy, że sytuacja na infolinii każdego dnia zmienia się niezwykle dynamicznie – wyjaśnia Tomasz Paprocki. Ta prosta z punktu widzenia klienta funkcjonalność, umożliwiająca dostosowywanie przerw w pracy względem bieżących priorytetów zespołu, może okazać się bardzo pomocna.
Komunikacyjne centrum zarządzania
Autorski system Focus Telecom Polska, który firma wprowadziła na rynek jesienią ubiegłego roku, bazuje na technologii Unified Communications. Rozwiązanie pozwala na połączenie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej organizacji w jeden system. Focus Contact Center integruje takie kanały kontaktu, jak: telefon, e-mail, formularz www, czat, media społecznościowe, fax, sms, video czy kanał mobile. Istotną część platformy stanowią narzędzia z zakresu big data, umożliwiające stałe gromadzenie i przetwarzanie dużych zbiorów danych. Rozwiązanie posiada także interfejs programowania aplikacji API, który znacznie ułatwia integrację z systemami wewnętrznymi klienta.

Innowacyjność rozwiązania doceniła już redakcja Gazety Finansowej. System Focus Contact Center znalazł się wśród Najlepszych Produktów dla Biznesu 2013 w prestiżowym plebiscycie organizowanym przez tygodnik.