Każdy przedsiębiorca pragnie wyróżnić swoją firmę na tle innych działalności i zwrócić uwagę jak największej liczby klientów. W tym celu stosuje różnego rodzaju zabiegi marketingowe adekwatne do współczesnych trendów. Rosnąca liczba reklamujących się przedsiębiorstw sprawia, że większość konsumentów już dawno przestała zwracać uwagę na liczne banery czy zalegające w skrzynkach pocztowych ulotki. Z tego względu warto sięgać po bardziej nowoczesne rozwiązania.

Współcześni odbiorcy

Już od kilku lat internet zdecydowanie góruje nad telewizją. Użytkownicy przyzwyczaili się bowiem do interaktywności. Łatwy dostęp do informacji, łatwy kontakt z danym przedsiębiorstwem czy wirtualny spacer po terenie konkretnej firmy to tylko niektóre z możliwości, jakie oferuje nam sieć. Coraz więcej właścicieli stron, blogów czy serwisów zdaje sobie sprawę, że odbiorcy stają się coraz bardziej leniwi. Autorzy, chcący przekazać jak najwięcej informacji, mają słuszne obawy, że obszerne posty zniechęcają czytających swoją objętością i raczej niewielu zapozna się z ich treścią. O wiele większe zainteresowanie wzbudzają fotografie. Dzięki nim autorzy są w stanie zobrazować opisywany produkt, ale czy to wystarczy?

Najskuteczniejszy środek przekazu

Filmy są obecnie najbardziej skutecznym środkiem przekazu w internecie. Świadczy o tym nieustannie rosnąca liczba zalogowanych na serwisach umożliwiających publikację filmów video. Przekaz audiowizualny pozwala bowiem na najbardziej szczegółową prezentację produktów, usług czy eventów. Realizatorzy są w stanie przekazać odbiorcom mnóstwo informacji, których odbiór nie jest męczący. Należy jednak pamiętać, że spoty reklamowe umieszczane w sieci nie należą do nowych wynalazków i trzeba się postarać, aby opublikowany film wyróżniał się na tle konkurencji.

Dobra ekipa – dobry film promocyjny

Przede wszystkim warto zatroszczyć się o profesjonalną ekipę. Tylko najlepszy operator zadba o właściwe światło w każdym ujęciu i sprawi, że materiał będzie się dobrze montował. Warto zlecać realizację tylko doświadczonym twórcom, gdyż początkujący reżyserowie czy operatorzy są zazwyczaj świeżo upieczonymi absolwentami szkół filmowych i zamiast na promocji produktów skupiają się bardziej na dramaturgii. Inni amatorzy mogą być copywriterami, którzy doskonale znają techniki sprzedażowe, ale nie mają pojęcia o realizacji filmu. Najlepiej zlecać zadanie jednej firmie usługowej, której pracownicy już od dłuższego czasu wykonują razem zlecenia. Dzięki temu wyeliminujemy ryzyko konfliktów na planie czy sprzecznych wizji twórców.

Od szczegółu do ogółu

Spot reklamowy ma jeden, główny cel – sprzedaż produktu. Na skuteczność filmu wpływa wiele czynników. Istotny jest każdy szczegół, nawet ubrania aktorów czy zastosowane kolory. Jeśli naszym celem jest promocja napoju, decydujmy się na chłodne barwy, takie jak błękit czy zieleń, które podświadomie będą się kojarzyć z orzeźwieniem. Treść można przekazać jedynie obrazem lub zdecydować się na lektora. Jego głos musi charakteryzować się nienaganną dykcją i niskim, przyjaznym tonem. Okazuje się, że w reklamie lepiej sprawdzają się głosy męskie.

Odpowiedni montaż

Film może charakteryzować się długimi ujęciami lub szybkim montażem. Wszystko zależy od treści, którą chcemy przekazać. Reklamując napój energetyczny, powinniśmy wybrać drugą opcję – szybko zmieniający się obraz od razu skojarzy się odbiorcy z adrenaliną i chęcią do działania. Jeśli natomiast mamy na celu realizację filmu instruktażowego, możemy zdecydować się na usługi Arfy i oglądać długie ujęcia w efekcie końcowym.

Film to obecnie najskuteczniejsza forma przekazu. Ponieważ internet sprawił, że odbiorcy chcą mieć dostęp do jak największej liczby informacji, warto by przedsiębiorcy udostępniali na swoich stronach relacje z wydarzeń firmowych. Filmy eventowe realizowane przez Arfę są doskonałym sposobem na to, aby ukazać konsumentom życie wewnętrzne działalności.

fotolia_81210253_subscription_monthly_m