Internet to narzędzie, które ułatwia załatwienie wielu spraw. Nic więc dziwnego, że jest on coraz częstszym „gościem” w naszych domach. Stwierdzenie to potwierdza 82 proc. polskich gospodarstw domowych, w których dostępny jest internet – wynika z raportu pt. „Jak korzystamy z internetu 2017” opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny. W przypadku, gdy właśnie zmieniamy miejsce zamieszkania, istotnym zadaniem będzie znalezienie takiego dostawcy internetu, który spełni nasze oczekiwania. O czym warto pamiętać i na co zwrócić uwagę podczas wyboru oferty?

Malowanie ścian, kładzenie płytek w kuchni czy łazience, jedzenie posiłków siedząc na podłodze w oczekiwaniu na zamówione sprzęty AGD i meble – to codzienność każdego, kto właśnie przeprowadził się do nowego mieszkania. Lista zadań do zrealizowania podczas urządzania nowego lokum potrafi być naprawdę długa. W całym tym chaosie warto mieć jednak głowę na karku i pamiętać o założeniu internetu.

Badania pokazują, że w Polsce jest aż o 7 proc. więcej gospodarstw domowych, które posiadają internet, niż jeszcze trzy lata temu. Ci, którzy jeszcze z niego nie korzystają wskazują między innymi na zbyt wysokie koszty dostępu do sieci. Często nie są oni jednak  świadomi, że mają do wyboru więcej niż jednego dostawcę. Z myślą o takich osobach powstał serwis PanWybierak.pl, czyli porównywarka ofert dostawców internetu, telewizji i telefonu. Dzięki naszemu rozwiązaniu zwiększamy świadomość ludzi w zakresie wyboru konkretnej usługi mówi Paweł Jamiołkowski z serwisu PanWybierak.pl.

Oto trzy kroki do sprawnego i szybkiego wyboru operatora oraz załatwienia formalności związanych z podłączeniem do internetu:

  1. Sprawdź dostępność operatorów

UPC, Vectra, Netia, Orange, Multimedia – przy zakładaniu internetu stacjonarnego zorientuj się, którzy dostawcy są dostępni w bloku. Pomocne mogą okazać się tutaj narzędzia, które pokazują dostępność operatorów w danym miejscu. Jednym z nich jest platforma PanWybierak.pl, która pozwala na porównanie wszystkich dostawców oraz ich ofert dostępnych w określonej lokalizacji. Wystarczy wybrać odpowiedni rodzaj usługi: Internet lub Internet + Telewizja, wskazać miejscowość, ulicę oraz numer budynku. Wpisanie adresu jest niezbędne, aby przekonać się, którzy operatorzy są dyspozycyjni w Twoim miejscu zamieszkania. Po podaniu odpowiednich informacji, pokaże się lista usługodawców wraz z ofertami.

  1. Dokładnie porównaj oferty

Jedną z najistotniejszych kwestii podczas selekcji operatorów oraz usług, jest porównanie ceny każdej dostępnej oferty, prędkości pobierania i wysyłania czy limitu danych. Sprawdź również informację o okresie trwania umowy. Decyduj o wyborze konkretnego operatora oraz usługi rozsądnie. Przemyśl to, nie podejmuj pochopnych kroków. Przeczytaj, co dokładnie wchodzi w zakres oferty oraz do jakich usług należy dopłacić. Często dodatkową opcją jest na przykład możliwość oglądania filmów i seriali na dedykowanych platformach, jak Netflix czy HBO GO.

  1. Dokładnie przeanalizuj umowę

Po wybraniu oferty, kolejnymi etapami jest podpisanie umowy, zamówienie usługi oraz instalacja. Dla własnego bezpieczeństwa, dowiedz się, kiedy kończy się umowa z dotychczasowym usługodawcą oraz jakie są warunki jej wypowiedzenia. Trzeba pamiętać, że jeśli zaistnieje konieczność jej zerwania, może się to wiązać z finansowymi konsekwencjami. Korzystniejszym rozwiązaniem będzie więc w miarę możliwości przeniesienie usług obecnego operatora do nowej lokalizacji. Jeśli w obecnym momencie nie chcemy jeszcze rozpoczynać poszukiwań dostawcy internetu czy telewizji, możemy poprosić o kontakt ze strony specjalistów, którzy w podanym przez nas terminie skontaktują się z nami, aby przedstawić najkorzystniejszą ofertę. Taką pomocą służą między innymi konsultanci platformy PanWybierak.pl, którzy pomogą również w zamówieniu wybranej usługi oraz jej instalacji w mieszkaniu.

Panwybierak.pl to porównywarka ofert dostawców Internetu, telewizji i telefonu. Firma w jednym miejscu zbiera oferty wszystkich dostawców wspomnianych usług, umożliwia także dzielenie się opiniami na temat jakości konkretnych usług. Przeprowadza swoich klientów przez cały proces sprzedaży – od wyboru dostawcy, do umówienia terminu podpisania umowy. Firma nie pobiera dodatkowych kosztów za swoje usługi.