Coraz popularniejsze urządzenia mobilne sprawiają, że ich użytkownicy korzystają z przeglądania stron internetowych w każdym miejscu, o każdej porze. Posiadając dostosowaną stronę sklepu internetowego na smartfony czy tablety, każdy kupujący może przeglądać ofertę sklepu, która jest identyczna pod względem graficznym i tekstowym tak samo jak pełna strona prezentująca się w przeglądarce internetowej. Ciągły rozwój branży e-commerce pozwala na wykorzystanie tej nowoczesnej metody projektowania stron w celu zwiększenia sprzedaży.Responsive Web Design ma wiele możliwości, które można wykorzystać w swoim e-biznesie.

Czym jest RWD?

Tajemniczy skrót RWD, to nic innego jak skrót od nazwy Responsive Web Design. Choć w języku polskim nie ma na razie dokładnego odpowiednika tej nazwy, najczęściej mówi się jednak o stronie responsywnej, czyli wykazującej się dopasowaniem do każdego urządzenia mobilnego.

Pierwszy raz termin Responsive Web Design został użyty w 2010 roku przez Ethan’a Marcotte’a w jego artykule dotyczącym właśnie tej nowoczesnej formy projektowania stron. Dzięki rozszerzeniu kodów CSS3, tak zwanych Media Queries, strona rozpoznaje rozdzielność ekranu na którym zostaje wyświetlana i dostosowuje się do niej automatycznie.

RWD ułatwia użytkownikowi strony nawigację oraz przeglądanie ofert. Sklep internetowy dopasuje wszystkie swoje elementy tak, że ograniczone do minimum pozostaje powiększanie oraz przesuwanie strony. Przejrzystość i funkcjonalność strony responsywnej ułatwia proces zakupowy. Zwiększenie konwersji przekłada się na większe zyski sklepu.

Jakie RWD ma znaczenie dla sklepów internetowych?

Przede wszystkim sklepy internetowe, które skorzystają z oferty Responsive Web Design posiadają jedynie jeden adres swojego sklepu. Sklep internetowy już nie będzie musiał posiadać dodatkowego adresu, typu m.nazwastwojegosklepu.pl

Responsive Web Design to nowoczesna forma tworzenia sklepu internetowego, dzięki której możemy dotrzeć do nowej grupy Klientów – użytkowników tabletów oraz smartfonów. To właśnie te urządzenia stają się coraz częstszymi pośrednikami pomiędzy kupującym a sklepem internetowym. Asortyment sklepu jest dostępny w każdej chwili, a łatwość przeglądania produktów sprawi, że oferta będzie atrakcyjna dla osób korzystających ze smartfonów czy tabletów.

Dzięki stronie responsywnej sklep internetowy nie traci tego co najważniejsze – grafiki, która pozostaje zmodyfikowana pod szybie wczytywanie się strony, a także tekstu, który pozostaje w niezmienionej formie. Dzięki temu oszczędzamy czas, ponieważ nie musimy dodatkowo skracać bądź zmieniać tekstu w sklepie internetowym, w którym zastosowane jest RWD.

Co ciekawe, taki sposób tworzenia stron jest nie tylko aprobowane przez wyszukiwarkę Google, ale także rekomendowane. Specjaliści najpopularniejszej wyszukiwarki świata stworzyli nawet specjalny podręcznik dla webmasterów, w którym opisują dobre praktyki stworzenia odpowiedniego wyglądu takiej strony.

Dzięki zastosowaniu jednego adresu URL unikamy zbędnych przekierowań a także łatwo możemy dzielić się naszym adresem. Szybkie zindeksowanie strony przez Google poprzez stosowanie tylko jednego kodu, pozwala na uzyskanie lepszego wyniku w PageRank’u.

Korzyści zastosowania Responsive Web Design w sklepie internetowym:

  1. Wyświetlanie się pełnej oferty sklepu, która jest dostępna na każdym urządzeniu mobilnym,
  2. Zwiększenie konwersji – pełne zaangażowanie Klienta w przeglądanie oferty sklepu – brak pustych miejsc na wyświetlaczu,
  3. Przewaga nad konkurencją – bądź jednym z pierwszych osób, które zastosują w pełni responsywny sklep pod urządzenia mobilne,

  4. Tylko jeden adres URL– linki prowadzące do standardowej wersji witryny są również adresem strony responsywnej,

  5. Spójność wizerunkowa – taka sama zawartość strony we wszystkich wersjach,

  6. Mniejsze koszty utrzymania strony – użycie tylko jednego kodu źródłowego,
  7. Optymalizacja SEO – jeden adres oraz łatwe linkowanie wpływa pozytywnie na Twój PageRank Google.