Lato i wakacje zbliżają się coraz szybciej, a co za tym idzie, coraz częściej szukamy diet, które wspomogą nasze odchudzanie i pozwolą osiągnąć wymarzoną, plażową sylwetkę. Specjaliści są zgodni, że odpowiednio dobrana i zbalansowana dieta jest podstawą skutecznego odchudzania. Jednak każdy z nas ma inny organizm i inne wymagania, dlatego tez dieta powinna być dopasowana do naszych indywidualnych potrzeb – w tym celu najlepiej będzie skonsultować się z dietetykiem, chociaż samodzielnie ułożona dieta, o ile przyłożymy do jej ułożenia odpowiednią ilość pracy i  wysiłku, może okazać się równie skuteczna.

Oczywiście możemy też zdecydować się na jedną z wielu gotowych i przetestowanych już diet, które ogólnodostępne są w internecie. Przedstawiamy kilka najciekawszych propozycji.

Dieta białkowa Dukana

Ten jadłospis znalazł wielu przeciwników, którzy twierdzą, że przede wszystkim nie jest ona najlepsza dla naszego organizmu. Jednak jednego nie można owej diecie odmówić – na pierwszym etapie (10-14 dni), zbędne kilogramy znikają niesamowicie szybko. Dlatego jeżeli zależy nam na szybkim spadku masy, warto skorzystać z diety ułożonej przez francuskiego lekarza.

Zasady diety Dukana są banalnie proste, w pierwszym etapie diety – zero węglowodanów. Na czas diety, możemy zapomnieć o chlebie, makaronach, ziemniakach, owocach i warzywach. Oczywiście nie wolno też spożywać słodyczy, alkoholu, napoi słodzonych czy soków. Jemy chude mięso, najlepsze będzie indycze lub ryby, możemy też skusić się na odrobinę chudej wołowiny, cielęcinę czy owoce morza. Spokojnie możemy jeść też białe sery, jogurty naturalne czy białko z jaj. Gorące posiłki parujemy, grillujemy lub pieczemy. Do tego dochodzą płyny – minimum 1,5 litra dziennie (najlepsza będzie woda), dopuszczalna jest też gorzka herbata czy kawa.

Dieta Kopenhaska

To kolejna dieta polecana tym, którzy chcą możliwie szybko schudnąć. Po raz kolejny mamy tu do czynienia z chudym mięsem, jednak w przypadku tej diety, dopuszczalne są również niewielkie ilości warzyw i jeden owoc dziennie. Oczywiście makarony, chleb, ziemniaki czy słodycze, również są niedopuszczalne.

Ogromne znaczenie mają w tym przypadku godziny spożywania posiłków. Do godziny 8 należy zjeść śniadanie, 14 to pora na obiad, natomiast kolacje będziemy musieli spożyć nie później niż o 18. Dieta, choć bardzo restrykcyjna, pozwala zrzucić nawet kilkanaście kilogramów w dwa tygodnie! Jeżeli chodzi o napoje, to nie mamy zbyt dużego wyboru – pozostaje nam woda, niesłodzona kawa i herbata.

Dieta kapuściana

Dzięki zastosowaniu właśnie diety kapuścianej możecie pozbyć się zbędnych kilogramów. Podstawą tego rodzaju żywienia, jest zupa kapuściana, w której skład wchodzą:

  • główka kapusty,
  • 6 cebul,
  • 2 zielone papryki i jedna czerwona lub żółta,
  • 6 pomidorów,
  • pęczek selera naciowego.

Rozdrobnione warzywa podsmażamy na łyżce oleju, po czym wrzucamy do garnka i zalewamy wodą, tak by dokładnie przykryć warzywa. Zupa jest oczywiście podstawą diety, jednak dopuszczalne są także inne posiłki, jak np. przygotowane z niełuskanego ryżu z ugotowanymi na parze warzywami. W kolejnych dniach możemy skusić się też na owoce (poza bananami) oraz chude mięso drobiowe i wołowe.

Tutaj znajdziesz więcej informacji o dietach.