Podstawą dobrego samopoczucia jest między innymi dostatecznie nawodniony organizm. Dzięki odpowiedniej ilości płynów mamy więcej energii, nasza skóra jest w dobrej kondycji, a mięśnie prawidłowo pracują. O uzupełnianiu płynnych zasobów organizmu powinien pamiętać każdy, a przede wszystkim osoby prowadzące aktywny tryb życia. Jest to szczególnie istotne latem podczas upałów, gdy organizm wydala znacznie więcej wody niż zwykle.

W ludzkim ciele jest około 50-70% wody (w zależności od wieku – więcej jest u niemowląt niż u dorosłych oraz płci – mniej u kobiet niż u mężczyzn). Bardzo ważne jest utrzymywanie odpowiedniego poziomu tych płynów, dlatego zawsze powinniśmy mieć pod ręką wodę, szczególnie latem podczas wysokich temperatur. Organizm zazwyczaj potrzebuje około 2 litrów płynu dziennie. Dzięki regularnemu piciu unikniemy odwodnienia. Woda nawadnia organizm i pobudza metabolizm, jednak nie dostarcza składników mineralnych, które tracimy wraz z potem lub moczem. Właśnie z tego powodu często dodajemy do niej plasterek cytryny lub limonki. Niestety nawet woda z cytrusami pita regularnie może się znudzić. Po jakie napoje warto wtedy sięgać?

Herbata

Długo istniało przekonanie, że napoje zawierające kofeinę, takie jak czarna herbata są moczopędne i mają negatywny wpływ mogący doprowadzić do odwodnienia organizmu. Spożywanie herbaty nie wywołuje działań moczopędnych chyba, że ilość herbaty spożywanej jednorazowo zawiera więcej niż 300 mg kofeiny. Jest to odpowiednik mniej więcej sześciu lub siedmiu wypitych filiżanek w ciągu około jednej godziny. Jako, że herbata w 99% składa się z wody, przyczynia się do pokrycia dziennego zapotrzebowania na płyny. Spokojnie możemy więc po nią sięgać, aby urozmaicić swoje „płynne” menu. Wbrew pozorom organizm latem lepiej schładza ciepła herbata niż szklanka zimnego napoju, gdyż utrzymuje stałą temperaturę ciała. Sprawdzi się zarówno herbata czarna, jak i owocowa, zielona lub napary ziołowe. Urozmaicając listę codziennie przyswajanych płynów, nie tylko pobudzimy kubki smakowe, ale także uzupełnimy powstałe niedobory składników mineralnych. Co więcej, herbata jest bogata w przeciwutleniacze i antyoksydanty, które zmniejszają poziom wolnych rodników w naszym organizmie. Może pomóc także w utrzymaniu właściwego poziomu potasu i witaminy B.

Iced tea

Latem herbatę można pić zarówno na ciepło, jak i w wersji schłodzonej lub mrożonej. Wiele smaków i różne sposoby przygotowania iced tea z pewnością wykluczą nudę i wprowadzą nawyk związany z regularnym piciem. W jaki sposób samodzielnie przygotować taką herbatę?

Cytrynowo – malinowy romans herbaciany

Składniki:

  • 3 torebki herbaty Lemon&Lime Twist Ahmad Tea London
  • 1 l wody
  • 15 łyżek stołowych naturalnego soku z malin
  • 3 gałki sorbetu cytrynowego
  • 3 gałki sorbetu malinowego
  • kilka kostek lodu
  • cukier według uznania

Przygotowanie:

Wszystkie torebki herbaty Lemon&Lime Twist Ahmad Tea London zalewamy gorącą wodą i parzymy przez 3-5 minut. Dodajemy cukier i dokładnie mieszamy, aby całkowicie się rozpuścił. Następnie dodajemy 15 łyżek soku z malin i odstawiamy napar do ostygnięcia. Gdy zrobi się letni wstawiamy go do lodówki na ok. 2 godziny. Po tym czasie wyjmujemy herbatę i dorzucamy do niej kilka kostek lodu, 3 gałki sorbetu cytrynowego oraz 3 gałki sorbetu malinowego.

Ahmad Tea London poleca na lato

Herbaty owocowe doskonale smakują, skutecznie orzeźwiają i gaszą pragnienie. To zdrowy, niskokaloryczny i smaczny napój w sam raz na lato. W ofercie Ahmad Tea London znajdziemy zarówno napary cytrusowe, np. Lemon&Lime Twist czy Mango Magic, jak i herbaty o smakach znanych nam od dziecka, np. truskawka (Strawberry Sensation) czy jabłko (Apple Refresh). Z kolei napary ziołowe, z uwagi na to, że nie posiadają kofeiny, świetnie sprawdzą się w diecie osób, które jej unikają. Dodatkowo często posiadają także inne cenne właściwości. Na przykład Camomile & Lemongrass, czyli połączenie tradycyjnego rumianku z trawą cytrynową, łagodzi bóle brzucha,  pomaga w trawieniu, orzeźwia i poprawia koncentrację.

Pamiętaj, że…

Poza herbatą i wodą mineralną, podczas letnich upałów warto sięgać po świeżo wyciskane soki z owoców lub koktajle warzywne, np. z pomidora. Napoje izotoniczne pomogą aktywnym fizycznie uzupełnić utraconą wodę oraz składniki mineralne. W gorące dni lepiej zrezygnować z alkoholi i słodkich napojów, ponieważ tylko pozornie gaszą pragnienie oraz nie dostarczają żadnych minerałów.