Joga to sztuka szukania równowagi. Choć najłatwiej o skojarzenie z balansowaniem na jednej nodze, w rzeczywistości poszukiwanie harmonii dotyczy wszystkich aspektów naszego życia. Jak odnaleźć ją także po zejściu z maty? Znane od tysiącleci rozgrzewające, korzenne przyprawy oraz pobudzająca czarna herbata wzbogacą twoje ćwiczenia i przedłużą ich dobroczynny wpływ.

Na macie budujemy pomost pomiędzy tym, co cielesne i duchowe, ponieważ jedno nieustannie wpływa na drugie. Dużo trudniej zachować taką równowagę, gdy wpadamy w wir przyziemnych zobowiązań. Tradycyjnie podawana po zakończeniu sesji jogi lub medytacji, korzenna herbata jogina pomaga łagodnie powrócić do codzienności. Dzięki leczniczym, ale i smakowitym przyprawom, rozgrzewa ciało i pobudza zmysły. Jej składniki znane są tradycyjnej medycynie od zarania dziejów. Zostały wybrane ze względu na rozmaite walory zdrowotne, ale i smakowe. Mieszanka kardamonu, goździków, cynamonu i imbiru działa rozgrzewająco, wspomagając przy tym trawienie oraz krążenie, a dodatek pieprzu zadziałać może przeciwbólowo. W połączeniu z bogatą w antyoksydanty czarną herbatą, tworzą napój, który wkrótce stanie się twoim ulubionym sposobem na przedłużenie uczucia spokoju i spełnienia towarzyszącego medytacji lub jodze.

Choć na rynku dostępne są gotowe mieszanki herbaty i rozmaitych korzennych przypraw, warto przyrządzić herbatkę jogina samodzielnie. Dzięki temu nie tylko możemy dostosować jej skład do swoich potrzeb i preferencji, ale i wypełnimy cały dom urzekającym aromatem. Tak przygotowana esencja to także doskonały prezent dla bliskiej osoby, w której życie chcemy wnieść odrobinę ciepłai spokoju.

Składniki

Na każdy kubek herbaty:

  • 1 1/3 szklanki wody
  • 3-5 goździków (całych)
  • 3-4 ziarnka czarnego pieprzu
  • pół laski cynamonu
  • 4-5 nasion kardamonu
  • 2-3 grube plastry imbiru
  • Pół łyżeczki liściastej herbaty Ceylon, np. Ahmad Tea London
  • Pół szklanki mleka (krowiego lub roślinnego)
  • Gaza do odcedzenia lub drobne sitko
  • Butelka lub słoik ze szczelnym zamknięciem (opcjonalnie)
  • Miód lub syrop z agawy (opcjonalnie)

Przygotowanie:

  • Zagotuj wodę.
  • W pierwszej kolejności wrzuć do niej goździki, odczekaj minutkę, następnie dodaj kardamon, cynamon, pieprz i imbir. Gotuj pod przykryciem na małym ogniu przez ok. 15-20 minut.
  • Zdejmij z ognia, dodaj herbatę i odstaw na kilka minut.
  • Przecedź przez drobne sitko lub gazę do szczelnego naczynia. Jeśli chcesz rozkoszować się herbatą od razu, do esencji dodaj mleko i ponownie podgrzej. Jeśli chcesz przyrządzić napój później, przelej esencję do szczelnego naczynia i przechowuj w lodówce.
  • W razie potrzeby osłodź miksturę odrobiną miodu lub syropu z agawy.