Polacy to prawdziwi wielbiciele herbaty, a nasz rynek herbaciany należy do największych w Europie. Statystycznie Polak wypija ok. 41 filiżanek herbaty miesięcznie, delektując się jej smakiem zarówno w pracy, w domu, jak i podczas spotkań towarzyskich.
Teraz pijąc herbatę możemy pomagać!
Wszystko dzięki niezwykłej inicjatywie Jurka Owsiaka, który zaprojektował limitowaną edycję opakowań herbaty Lipton Yellow Label. Część dochodu ze sprzedaży każdego pudełka z charakterystycznym logo Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wspiera działania fundacji.

Herbaciane nawyki Polaków
Polacy rocznie wypijają ok. 1 kg (to ok. 500 filiżanek) herbaty, głównie czarnej. W Europie Wschodniej pod względem spożycia tego napoju przed nami są tylko Rosjanie, a na całym kontynencie – Turcy, Brytyjczycy i Irlandczycy (dane z firmy badawczej Euromonitor International). Ok. 98% deklaruje regularne spożywanie herbaty i jak widać po statystykach, na jednej porcji dziennie nie poprzestajemy, zwłaszcza zimą.

Z danych zebranych przez IPSOS wynika, że myśląc o czymś ciepłym do picia – najchętniej sięgamy po czarną herbatę – 50% respondentów pije ją raz dziennie, a blisko 19% 2-3 razy w tygodniu. Coraz chętniej wybieramy również  herbaty owocowe (32% respondentów pije ją przynajmniej raz w tygodniu) choć wciąż ten aromatyczny napój ustępuje miejsca filiżance kawy.
Picie herbaty weszło Polakom w krew i choć nadal pod względem konsumpcji ustępujemy miejsca Brytyjczykom, Irlandczykom czy Turkom to nasze przyzwyczajenie do filiżanki ciepłej herbaty z roku na rok jest coraz większe.

Pijąc herbatę – pomagasz i wspierasz WOŚP!

Wszystko za sprawą zaangażowania Jurka Owsiaka – człowieka, który jak nikt inny wie jak pomagać. W tym roku zaprojektował wyjątkowe opakowania herbaty Lipton. Dzięki temu każdy kto zdecyduje się na zakup limitowanej edycji herbaty Lipton Yellow Label wesprze konkretną kwotą działania fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Część dochodu ze sprzedaży każdego opakowania z logo WOŚP producent marki Lipton zdecydował się przeznaczyć na cele fundacji kierowanej przez Jurka Owsiaka.
– Zarówno Lipton, jak i Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy są markami pełnymi optymizmu. Wierzymy, że Lipton grając razem z Orkiestrą dołoży sporą cegiełkę do tej wspaniałej inicjatywy,
a WOŚP osiągnie jeszcze lepszy wynik niż w zeszłym roku – mówi Sebastian Witkowski, Category Manager marki Lipton. Herbaty, która jest zdecydowanym numerem 1 wśród herbat kupowanych przez Polaków.

Mechanizm akcji – zagrajmy razem w szczytnym celu – LIPTON i WOŚP

Zasada akcji jest bardzo prosta. Pijąc swoją ulubioną herbatę, konsumenci mogą jednocześnie wspierać Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy! Wystarczy, że kupić jedno z zaprojektowanych przez Jurka Owsiaka opakowań herbaty Lipton Yellow Label – o pojemności: 50, 75, 88 lub 100 torebek. Część dochodu ze sprzedaży każdego pudełka (od 50 gr do 1 zł, w zależności od jego wielkości) marka przekazuje na cele WOŚP.