Wiosna to czas, kiedy zaczynamy coraz częściej myśleć o powrocie do aktywności fizycznej. Pierwsze cieplejsze promienie słońca, dłuższy dzień oraz zbliżający się sezon wakacyjny motywują nas nie tylko do zrzucenia zbędnych kilogramów nagromadzonych przez okres zimowy, ale również do poprawienia swojej kondycji i powrotu do formy sprzed roku. Warto więc pamiętać o podstawowej zasadzie – właściwym nawodnieniu organizmu.

Dostarczanie odpowiedniej ilości płynów naszemu organizmowi to najważniejsza zasada, która pozwala na jego właściwe funkcjonowanie. Dzięki temu nie tylko oczyścimy się z toksyn, ale również poprawimy wygląd naszej skóry oraz… nasze samopoczucie. Należy też pamiętać, że kiedy rozpoczynamy aktywność fizyczną musimy również „nadrobić” ubytki płynów spowodowane wzmożonym poceniem. Co więc pić, aby dobrze nawodnić i odżywić nasz organizm?

Domowy napój przed ćwiczeniami

Napój na bazie herbaty, który wypijemy przed ćwiczeniami, delikatnie pobudzi nasz organizm. Jeśli herbatę będziemy parzyć do 3 minut uzyskamy napar o właśnie takim działaniu. W przeciwieństwie do kawy, która działa szybko, jednak przez krótki czas, herbata ożywia organizm wolniej, ale efekt ten utrzymuje się znacznie dłużej. Poza herbatą warto również dodać do napoju odrobinę sodu, który utrzyma nawodnienie organizmu oraz węglowodanów, które dodadzą nam energii.

Składniki:

  • Herbata Akbar Pure Ceylon
  • Łyżeczka miodu
  • Szczypta soli

Przygotowanie:

Łyżkę herbaty parzymy przez 3 minuty w 250 ml wody. Odcedzamy liście i odstawiamy do ostygnięcia. Kiedy napar będzie już chłodny dodajemy miód i sól. Dokładnie mieszamy do całkowitego rozpuszczenia miodu.

Shake owocowo- warzywny

Chcąc dostarczyć organizmowi jak najwięcej witamin, warto sięgnąć po orzeźwiające shake na bazie zielonych warzyw i owoców. To nie tylko bogate źródło witamin i minerałów, ale również sycący posiłek, którym z powodzeniem możemy zastąpić np. drugie śniadanie lub podwieczorek.

Składniki:

  • Herbata Akbar Pure Ceylon
  • Garść świeżego szpinaku
  • Sok z ½ cytryny
  • Banan

Przygotowanie:

Łyżeczkę herbaty parzymy w 250 ml wody. Po 3 minutach odcedzamy liście i odstawiamy do ostygnięcia. Banana, szpinak i sok z cytryny blendujemy, dodając napar herbaciany.

Koktajl ananasowy

 Ananas, dzięki bromelainie – enzymowi, który wykazuje działanie przeciwzapalne, odchudzające i przeciwobrzękowe doskonale wpłynie na nasz organizm. Dodatkowo sprzyja przyswajaniu białka, co pomaga zwiększać masę mięśniową.

Składniki:

  • Herbata Akbar Pure Ceylon
  • Ananas
  • Sok z połowy limonki

Przygotowanie:

Herbatę parzymy w 150 ml wody. Kiedy ostygnie blendujemy z ananasem i sokiem z limonki na jednolitą masę.

Smacznego!