Za nami kolejna edycja prestiżowych targów spożywczych „Summer Fancy Food Show”. W Nowym Jorku 2400 wystawców z 80 krajów świata zaprezentowało 180 000 swoich nowości produktowych. W wydarzeniu udział wzięli również przedstawiciele Mokate z Sylwią Mokrysz z zarządu firmy na czele.

W Nowym Jorku czołowi sprzedawcy, restauratorzy i dystrybutorzy branży spożywczej prezentowali nowości produktowe i innowacje technologiczne wprowadzone do oferty swoich firm. W pokazach brali również udział przedstawiciele topowych tytułów prasy branżowej, kontrahenci oraz konsumenci. Dla przedstawicieli Mokate był to drugi udział w imprezie „Fancy Food Show” po wizycie w Waszyngtonie w 2011 roku. – Targi to okazja do konfrontacji własnej oferty z propozycjami czołowych światowych producentów. Ponadto zawsze przynoszą również możliwość zapoznania się z obowiązującymi trendami rynkowymi, pozwalają na spotkanie się z kontrahentami oraz dają inspirację do nowych rozwiązań, które można przenieść do rodzimej firmy – tłumaczy Sylwia Mokrysz z zarządu Mokate S.A.

Nauka od najlepszych

„Fancy Food Show” to jedno z najbardziej znanych i prestiżowych tego typu wydarzeń dla branży FMCG w Ameryce Północnej. Targi odbywają się cyklicznie od 1955 roku. Bardzo istotną możliwością, którą dają spotkania w ramach „Fancy Food Show” jest szansa zapoznania się z wszelkimi nowinkami branżowymi oraz z innowacjami technologicznymi, prezentowanymi przez największe światowe firmy z branży FMCG. Targom towarzyszą częste degustacje prezentowanych produktów spożywczych, a w halach targowych roznosi się wyjątkowy zapach i aromat produktów niemal z całego świata. Można tutaj skosztować zarówno typowego włoskiego spaghetti, jak i podziwiać pokazy baristów, takich jak np. Mike Breach, który stał się ulubieńcem amerykańskich celebrytów, w tym m.in. córki Billa Clintona – Chelsea. – To są zawsze bardzo ciekawe wyjazdy, które dają możliwość czerpania inspiracji od najlepszych światowych producentów. Cieszy nas to, że targi utwierdzają nas w przekonaniu, iż Mokate bardzo dynamicznie podąża zgodnie z obowiązującymi tendencjami, wykorzystując i stosując „modne” obecnie składniki do naszych produktów oraz wybierając określoną formę opakowań i nowoczesną grafikę. Przykładem mogą być chociażby herbaty Loyd w piramidalnych przezroczystych torebkach pakowane w atrakcyjny kartonik z okienkiem – mówi Sylwia Mokrysz.

Nowoczesne produkty i opakowania

Produkty Mokate, które idealnie wpisują się charakterystyką w te prezentowane w Nowym Jorku, są kawa latte z serii „Moje Inspiracje” oraz herbata „Minutka Ice Tea”. – „Minutka Ice Tea” nie zawiera konserwantów, jednak zastosowanie nowoczesnego aseptycznego procesu rozlewania napoju na zimno, gwarantuje mu co najmniej roczną trwałość. Dodatkowo filtr UV, który posiadają butelki, znacząco ogranicza wpływ promieni słonecznych na zawartość – tłumaczy Sylwia Mokrysz. Z kolei kawa latte „Moje Inspiracje”, to pierwszy tego typu na rynku napój, gdyż jego przygotowanie nie wymaga użycia ekspresu do kawy. Mimo to „Moje Inspiracje” zachowują oryginalny smak kawy latte oraz typową dla niej trójwarstwową strukturę. Podobne produkty prezentowali w Nowym Jorku także inni producenci, co tylko pokazuje, że polska firma może równać się ze ścisłą światową czołówką.

Moskwa, Dubaj i…

Podczas „Fancy Food Show” w Nowym Jorku, prym wiodły produkty bezglutenowe i niemodyfikowane genetycznie. Ważną rolę odegrały napoje, które zawierają składniki funkcjonalne, takie jak aloes, granat czy żurawinę, a które można znaleźć w Polsce w herbatach takich jak Loyd i Minutka. Kolejna impreza z cyklu Fancy Food Show odbędzie się w San Francisco od 19 do 21 stycznia 2014 roku. Udział weźmie 1300 wystawców, którzy zaprezentują około 35 000 produktów. – W San Francisco niestety nas nie będzie, ale pojawimy się ze swoimi stoiskami na pewno na targach w Moskwie (wrzesień 2013) oraz w lutym przyszłego roku w Dubaju. Rozważamy również promocję naszych produktów w ramach jednej z przyszłych edycji „Fancy Food Show” – zdradza Sylwia Mokrysz.