Tuńczyk to ryba bogata w składniki odżywcze i chętnie wykorzystywana do makaronów, zapiekanek czy sałatek. Wystarczy dodać kilka warzyw i danie gotowe! Jest to ważne zwłaszcza teraz, kiedy przy pięknej pogodzie mamy ochotę na lekkie i szybkie dania, które możemy wziąć do pracy lub zjeść z przyjaciółmi w ogrodzie podczas grilla. Dzięki szerokiemu asortymentowi marki Graal, możemy wybrać ulubiony wariant tuńczyka w puszce i wyczarować z nim smaczną przekąskę.

Składniki odżywcze tuńczyka

Tuńczyk jest źródłem pełnowartościowego białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin: B, A i D, dostarcza fosforu, żelaza i wapnia. Jest chudą rybą,  która ma zbawienny wpływ na nasz organizm. Spożywanie tuńczyka obniża wysokie ciśnienie krwi, korzystnie wpływa na pamięć i koncentrację, likwiduje osłabienie, problemy ze snem oraz wzmacnia serce. Dlatego ryby powinny na stałe zagościć w naszym jadłospisie, co najmniej dwa razy w tygodniu.

 Szeroka oferta tuńczyka w puszce marki Graal

Na sklepowej półce można spotkać tuńczyka pod różną postacią. Dostępne są kawałki świeżej ryby, jak i warianty w puszce. Marka Graal w swym asortymencie może poszczycić się szerokim wyborem tego produktu. Tuńczyk występuje pod różnym postaciami, zarówno w oleju, jak i sosie własnym. Natomiast dla tych, którzy żyją w pospiechu i chcą szybko przygotować pełnowartościową i smaczną przekąskę polecamy wykorzystać: Americana tuńczyk z warzywami lub Mexicana tuńczyk z warzywami. Te wszystkie propozycje można wykorzystać do pysznych sałatek, które będą dodatkiem do grilla lub posiłków na świeżym powietrzu.

 Tuńczyk, jako składnik wiosennej sałatki

Tuńczyk kawałki w sosie własnym lub w oleju będzie przepysznym dodatkiem do sałatki nicejskiej o nucie śródziemnomorskiej. Aby ją przygotować, trzeba wymieszać ze sobą sałatę, czarne oliwki, pomidory, jajko ugotowane na twardo i czerwoną cebulę. Wiosennym akcentem będą także chrupiące szparagi, które idealnie komponują się z powyższymi składnikami sałatki. Inną propozycją może być wykorzystanie tuńczyka sałatkowego, kawałków w sosie własnym lub w oleju albo rozdrobnionego w wodzie do sałatki hawajskiej. Wystarczy dodać ryż, wybranego tuńczyka, kukurydzę z puszki, ananasa z puszki, trochę soli, cynamonu, pieprzu, a całość wymieszać z sosem majonezowo-jogurtowym. Jest to prosty i szybki sposób na zdrową i pożywną sałatkę dla całej rodziny.