Niezależnie od tego, jakie działania prowadzimy, powinniśmy je odpowiednio zaplanować. To samo dotyczy komunikacji marketingowej. Aby przyniosła ona oczekiwane efekty, powinna zostać dokładnie przemyślana.

Planowanie mediów — słowem wstępu

Najprościej rzecz ujmując, są to działania odnoszące się do wszystkich rodzajów mediów, począwszy od reklam tradycyjnych np.: w telewizji, poprzez billboardy i ulotki, aż po działania w Sieci. W planowaniu tych ostatnich mogą nam pomóc specjaliści z codemedia.pl. Pomogą nam oni wykorzystać komunikację „360” i skutecznie dotrzeć z przekazem do potencjalnych klientów.

Od czego zacząć?

Planowanie mediów możemy opisać w kilku bardzo ważnych krokach:

  1. Zbadania obecnej sytuacji firmy oraz dotychczasowych działań — zazwyczaj taka analiza pozwala określić działania nieskuteczne bądź wyznaczyć ewentualne błędy w ich prowadzeniu;
  2. Ustalenia grupy docelowej — żaden przekaz reklamowy nie przyniesie oczekiwanych skutków, jeśli trafi do nieodpowiednich osób. Bardzo ważne jest ustalenie, kto może być potencjalnym odbiorcą naszych komunikatów, dzięki temu będziemy mieli pewność, że trafimy akurat do tych klientów, którzy potrzebują naszych usług;
  3. Wyboru odpowiednich środków przekazu. W Sieci mamy mnóstwo możliwości. Możemy wybrać kampanię AdWords, pozycjonować stronę, lub korzystać z Social Media, wiele zależy od specyfiki naszej firmy i budżetu, jaki posiadamy. Oczywiście im więcej działań prowadzimy, tym lepiej. Działając wielotorowo mamy większe szanse na sukces;
  4. Opracowania strategii uwzględniającej wszystkie wyżej opisane ustalenia. Dzięki przejściu przez wszystkie wyżej opisane kroki, uda nam się stworzyć plan szyty na miarę.

Kto na tym skorzysta?

Planowanie mediów może być pracochłonne, ale z pewnością opłacalne. Pomoże osiągnąć wyznaczone przez przedsiębiorstwo cele i przyciągnąć potencjalnych klientów. Jeśli okaże się, że sami nie potrafimy sobie z tym poradzić, zasięgnijmy rady ekspertów, dzięki temu będziemy mieli pewność, że nasze działania są prowadzone prawidłowo.