Zwiększony do 50 tys. nakład i wyjątkowa okładka z grafiką René Gruau,
kultowego ilustratora mody

KUSTRA GROUP, butikowe polskie wydawnictwo, prezentuje drugi numer L’OFFICIEL POLSKA, najstarszego luksusowego magazynu o modzie w Europie. Po sukcesie pilotażowego wydania nakład został zwiększony do 50 tys. egzemplarzy. Na 2017 rok zaplanowano 4 numery kwartalnika, a także wydania specjalne. Tytuł jest dostępny w salonach prasowych, a jego wprowadzeniu towarzyszy kampania w prasie, radio, internecie, outdoorze oraz kinach. Motywem okładki jest ikoniczna grafika Gruau, legendarnego ilustratora mody.
W numerze, opartym na formule trzech rozdziałów (Moda, Styl i Kultura), po raz kolejny ton nadają wysmakowane wywiady z postaciami świata mody i sztuki, a także sylwetki i historie twórców oraz marek. – Konsekwentnie, naszym znakiem rozpoznawczym jest także zaproszenie
do współpracy ciekawych debiutantów, a także osób znanych, ale na łamach LOFFICIEL POLSKA debiutujących w nowej autorskiej roli. Przełamujemy konwencję, czytelnicy rozpoznają w tym wyraźny styl LOFFICIEL – mówi Ewelina Kustra, redaktor naczelna magazynu.

 

Sukces pilotażu i plan na 2017 rok: 50 tys. nakładu, stały kwartalny cykl wydawniczy

 

L’OFFICIEL to globalna marka i najstarszy oraz najbardziej prestiżowy europejski tytuł o modzie
– we Francji magazyn jest od lat nr 1 na rynku. Na świecie wychodzą już łącznie 33 edycje pisma, m.in., oprócz francuskiej, włoska, holenderska, rosyjska. L’OFFICIEL ma bardzo silną pozycję również w Azji i na Bliskim Wschodzie. L’OFFICIEL jest jedynym tej rangi magazynem na świecie (i do tego najstarszym w Europie) wydawanym przez firmę rodzinną, nie wchłoniętym przez korporację – licencję na polski rynek właściciele marki zdecydowali się powierzyć wydawnictwu działającemu według podobnej filozofii, prowadzonemu przez rodzeństwo Ewelinę i Sebastiana Kustra KUSTRA GROUP. Pilotażowy polski numer okazał się dużym sukcesem – sprzedał się w nakładzie 40 tys. egzemplarzy, osiągnął wysoką cytowalność, a jego okładka błyskawicznie stała się hitem Instagramu. Wydawcy podjęli decyzję o zwiększeniu nakładu do 50 tys. Na 2017 rok zaplanowano 4 numery magazynu, który będzie ukazywał się w cyklu kwartalnym, a także dodatkowo tematyczne wydania specjalne, które pojawią się w drugiej połowie roku.

 

– Decyzję o wprowadzeniu L’OFFICIEL do Polski podjęliśmy dlatego, że na naszym rynku nie było dotąd naprawdę luksusowego magazynu. Od początku skoncentrowaliśmy się na najwyższej jakości
i treściach: inspirujących, selektywnie wybranych rozmówcach, autorskich formatach i wyrafinowanej grafice. Podjęliśmy wiele ryzykownych decyzji, na przykład nie wchodząc we współpracę
z reklamodawcami, których produkty nie pasowały do profilu pisma czy rezygnując z treści shoppingowych i poradnikowych. I udało się. Tytuł spotkał się z doskonałym przyjęciem, właśnie
ze względu na kontent. Dlatego wysoka sprzedaż to dla nas ogromna satysfakcja. To znaczy, że można
u nas robić coś najwyższej jakości 
– mówi Sebastian Kustra, wydawca i dyrektor KUSTRA GROUP. – Tej linii będziemy się trzymać. Nie chcemy wpaść w pułapkę, w którą wpadły właściwie wszystkie magazyny z wyższej półki na naszym rynku, stając się ‘podsumowaniem minionych 30 dni w internecie’ – nie będziemy powielać trendów, o których wszyscy już słyszeli. Oferujemy czytelnikom inspirację: ludzi, marki, historie i treści, których nie znajdą nigdzie indziej, albo których nie widzieli w takim ujęciu. Nie przekroczymy też drugiej granicy, jaką postawiliśmy na starcie: będziemy nadal bardzo selektywnie podchodzić do marek i kontekstów, które pojawiają się w magazynie. Obserwujemy, jak znane na świecie luksusowe tytuły, pod presją sieciowych wydawnictw i targetów, obniżają w Polsce prestiż – sięgają po reklamy, które po prostu nie powinny się w nich znaleźć, czy ‘obligi” i tematy narzucone przez biura reklamy. My mamy ten komfort, że decydujemy sami – dodaje Sebastian Kustra.

 

 

W najnowszym numerze

 

Drugi numer L’OFFICIEL POLSKA utrzymuje przyjętą na starcie charakterystyczną stylistykę
– połączenie francuskiej elegancji retro z dynamicznym, zaczepnym sznytem i nową szatą graficzną przygotowaną przez renomowane Ill-Studio. Symboliczna jest już sama okładka – udostępniona na wyłączną licencję dla polskiego wydania, ikoniczna grafika René Gruau, legendarnego ilustratora mody, to sygnał, że priorytetem magazynu jest moda i styl. Wśród tekstów znajdują się materiały historyczne – m.in. sylwetka samego Gruau, wybitnego artysty i przyjaciela Christiana Diora czy Elsy Schiaparelli. rozmowa z redaktor naczelną francuskiego L’OFFICIEL PARIS, wywiady z Tomem Fordem, Donatellą Versace, Davidem Koma, dyrektorem artystycznym domu mody Mugler, czy rozmowa z Grażyną Kulczyk o jej szwajcarskim muzeum.

 

Jesteśmy dumni z każdej strony tego numeru. O trendach i stylu opowiadamy językiem znanym
z francuskiego
L’OFFICIEL. Modę traktujemy jako dobro kulturowe, a nie tylko trendy, które rotują co sezon. Chcemy edukować, analizować, poruszać. Konsekwentnie, naszym znakiem rozpoznawczym jest zaproszenie do współpracy ciekawych debiutantów, a także osób znanych, ale na łamach L’OFFICIEL debiutujących w nowej autorskiej roli. Przełamiemy konwencję i wierzę, że czytelnicy będą już rozpoznawać w tym wyraźny styl L’OFFICIEL. Wśród zaproszonych na nasze łamy pojawiają się Katarzyna Tusk i Lara Gessler, zaś w sesjach zdjęciowych bohaterkami są: debiutująca Zosia Majewska, córka Szymona Majewskiego, oraz MaRina, w zupełnie nowej, nieznanej odsłonie – mówi Ewelina Kustra, redaktor naczelna magazynu.

 

Wprowadzeniu na rynek nowego numeru towarzyszyć będzie wsparcie komunikacyjne – kampania
w prasie, radio, internecie oraz na outdoorze i w kinach. Magazyn dostępny będzie w salonach prasowych. Drugi numer ukazuje się w nakładzie 50 tys. egzemplarzy. Na 2017 rok w cyklu kwartalnym zaplanowano jeszcze kolejne 3 numery. Wydawcy zapowiadają też edycje specjalne, których tematykę poznamy w drugiej połowie roku.

 

* * *

 

KUSTRA GROUP zostało założone w 2011 roku przez Sebastiana Kustra, wydawcę, dziennikarza
i przedsiębiorcę. W 2012 roku KUSTRA GROUP wydało MONITOR MAGAZINE, kwartalnik, którego tematyka opiera się na biznesie, kulturze, stylu. Do KUSTRA GROUP należą również: warszawski concept store SHE/S A RIOT z wyjątkową selekcją książek, magazynów, niszowych perfum i akcesoriów, świece zapachowe ITTAR – wyróżnione w 2015 roku nagrodą Must Have.