Kiedy odzież patriotyczna osiąga szczyty popularności nowa marka odzieżowa Slavinia idzie jeszcze dalej – wraca do korzeni dziadów, do kultury Słowian.

Głównym założeniem jest spojrzenie na słowiańskie korzenie, które są akcentowane poprzez nowoczesne, graficzne wariacje rzemiosła ludowego, czyli: haft krzyżykowy, haft płaski, koronka, zdobienia k4wiatowe, motywy kwiatowe z gorsetów strojów ludowych, krywulka i zaproponowane są one na nowoczesnym kroju materiału czyli na: bluzach, T-shirtach, bluzkach. Interpretacja motywów nie jest „dosłowna” – mówi Karolina Szałankiewicz główna projektantka SLAVINII.

W pierwszym etapie marka ma do zaoferowania bluzy unisex oraz bluzki damskie i męskie. W perspektywie planowane jest wprowadzenie kilku rodzajów T-shirtów a na lato 2017 również pojawią się sukienki.

Odzież kierowana jest do młodych ludzi, którzy lubią wyróżniać się na tle ogółu jak również chcą zaakcentować swoją niezależność w stosunku do trendów. Marka klasyfikuje się jako reprezentant nowoczesnego Urban Folku z tą różnicą, że każdy z wzorów powstał w indywidualnym graficznym procesie tworzenia.

Slavinia oferuje dwie bazy kolorystyczne tła, czerń i biel, które mają nawiązywać do pojmowania per

_mg_9576-edit-edit

spektywy życia i jego cykliczności , tzn. czarna i biała strona, dzień i noc, jasność oraz mrok, po prostu kontrast. Natomiast kolorystyka wzorów to jedynie cztery kolory a konkretnie ich jaskrawe wersje czyli: różowy, niebieski, zielony, żółty co ma odpowiadać kolorom, które pierwotnie były wykorzystywane w słowiańskim rękodziele ludowym czyli – kolory matki Ziemi/Natury. Slavinia tymi barwami nawiązuje do nowoczesności gdzie występuje bardzo duża jaskrawość, intensywność kolorów. „Nasze kolory oraz wzory to nowoczesność, to nowe spojrzenie na słowiańskie techniki rękodzieła nałożone na aktualne modowo wykroje, a grafiki choć inspirowane folkiem to dość uproszc

zone wzornictwo” – mówi Mateusz Szałankiewicz, właściciel oraz mąż głównej projektantki.
Główną inspiracją do założenia marki SLAVINIA było rozpoczęcie studiów rzemiosła ludowego na Uniwersytecie Rzemiosła Ludowego w Woli Sękowej przez Karolinę, która z wykształcenia jest architektem a poza tym pasjonatem folkloru i wspominanego rzemiosła. Mateusz, ekonomista oraz podyplomowo ukończył PR zawsze chciał spróbować sił w biznesie.
„Sam pomysł zaczął się pewnego październikowego dnia przy wspólnej porannej kawie, wtedy to Karolina powiedziała, że bardzo chciałaby tw3orzyć ubrania z wzorami nawiązującymi do sztuki ludowej i przy okazji mógłby to być ciekawy pomysł na biznes, wtedy powiedziałem, wobec tego zróbmy to!” – mówi Mateusz
Slavinia z dnia na dzień zyskuje coraz większą liczbę zwolenników. Klienci doceniają kreatywne podejście do wzornictwa i do nieszablonowego stanowiska w stosunku do rękodzieła ludowego. W ocenie wielu ekspertów może to być jedna z bardziej interesujących niezależnych marek modowych w Polsce.

MS