W 2012 roku wśród mnogości technologii jakie pojawiły się na pokładzie flagowego Lexus LS była jedna, którą dosłownie można było poczuć na własnej skórze. To system klimatyzacji zwany Lexus Climate Concierge.

Climate Concierge łączy w sobie zalety kilku stosowanych wcześniej rozwiązań. Zastosowanej w modelu LS automatycznej wielostrefowej kontroli klimatyzacji z automatycznym ogrzewaniem i chłodzeniem foteli oraz nagrzewnicą kierownicy. To pierwszy tego typu system na świecie. I standardowy system w modelu LS 600h L.

Innowacyjny system Lexusa posiada niezależny system kontroli temperatury podzielony na cztery strefy. Każda z nich działa niezależnie, aby zapewnić pasażerom optymalną temperaturę przez cały czas podróży. Temperatura kabiny ustalana jest za pomocą punktów kontaktowych – siedzeń i kierownicy.

W zimnie dni zanim temperatura w kabinie osiągnie optymalny poziom, kierownica i siedzenia nagrzewają się znacznie szybciej, aby zapewnić komfort pasażerom. W momencie, w którym elementy osiągają najbardziej komfortowy dla pasażera poziom system stopniowo redukuje ich temperaturę do czasu kompletnego wyłączenia.

Z kolei w dni upalne system działa odwrotnie – następuje szybkie chłodzenie elementów do momentu kiedy klimatyzacja przejmie kontrolę nad temperaturę. Od tego momentu system automatycznie monitoruje każdą z czterech stref i dostosowuje ją do wymagań pasażera. Na przykład jeśli siedzenie tylnego pasażera staje się zbyt chłodne system podgrzeje je do temperatury optymalnej.

Climate Concierge wykorzystuje łącznie 13 sensorów zarządzanych przez centralny moduł ECU. Czujniki podczerwieni umieszczone w dachu mierzą temperaturę w całej kabinie. Na podstawie pomiaru temperatury tylnej kanapy system jest w stanie dostosować indywidualnie optymalne warunki dla obu stref pasażerów niezależnie. Na samym końcu za pomocą 20 dysz do każdej strefy dociera ciepłe lub zimne powietrze optymalizując odczuwalną dla każdego pasażera temperaturę.

W 2012 roku, kiedy system Climate Concierge był poddawany testom przez Lexusa, jednym z nich było… wyhodowanie 50 storczyków w kabinie LS! Zdolność systemu do nieustannego regulowania temperatury kabiny i poszczególnych jej stref była tak dokładna, że pozwoliła wyhodować niezwykle trudne w uprawie kwiaty wewnątrz auta.

https://www.youtube.com/watch?v=AtA-z5nxdys