Shell Lubricants już jedenasty rok z rzędu został uznany za światowego lidera w produkcji olejów silnikowych i środków smarnych. Jak wynika z raportu opracowanego przez Kline&Company, w 2016 roku Shell miał 11% udziału w globalnym rynku. Koncern dostarcza produkty smarne do samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli, pojazdów rolniczych oraz maszyn przemysłowych.

 

Jak wynika z analiz Kline&Company (Global Lubricants Industry: Market Analysis and Assessment: 2016-2026 Report) w 2016 roku Shell Lubricants sprzedał 4,400 kiloton olejów silnikowych i środków smarnych. Stanowi to równowartość 5 miliardów litrów gotowych produktów. Sprzedaż ta była niemal równomiernie rozłożona między sektor samochodów osobowych, pojazdów użytkowych i przemysłowy.

 

„W Shell mocno stawiamy na dynamiczny rozwój na wielu rynkach, na których obecnie działamy. Zachowanie tytułu światowego lidera na rynku olejów silnikowych i środków smarnych wymaga od nas ciągłych inwestycji w innowacyjne produkty oraz usługi. Znaczenie ma tu także globalny łańcuch dostaw ukierunkowany na popyt i zróżnicowane potrzeby odbiorców. Nieustannie rozwijamy się, aby wykorzystywać nasze możliwości i sprostać wyzwaniom w szybko zmieniającym się środowisku biznesowym. Jednocześnie silnie koncentrujemy się na zacieśnianiu prawdziwie partnerskiej współpracy, opracowywaniu rozwiązań ukierunkowanych na klientów i wprowadzaniu innowacji poprzez badania oraz nowe technologie. Uznanie firmy Kline&Company jest najlepszym dowodem na to, że obraliśmy najlepszą drogę” – powiedział Huibert Vigeveno, Shell Global Commercial, Executive Vice President.

 

Globalny i lokalny lider

Zgodnie z wynikami raportu Kline&Company, Shell zajął pozycję niekwestionowanego lidera na trzech z szesnastu rynków objętych badaniem – w Malezji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Ponadto na dziesięciu kolejnych rynkach – w Argentynie, Kanadzie, Chinach, Niemczech, Austrii i Szwajcarii (DACH), Indonezji, Meksyku, Filipinach, Arabii Saudyjskiej, Południowej Afryce oraz Tajlandii – firma plasuje się w pierwszej trójce wśród dostawców środków smarnych.

 

Inwestycje budujące przewagę

Aby sprostać oczekiwaniom branży motoryzacyjnej i przemysłowej oraz zaspokoić rosnący popyt na oleje silnikowe i środki smarne, Shell zainwestował setki milionów dolarów w usprawnienie i rozwój globalnego łańcucha dostaw. Obecnie firma posiada 40 blendowni, 5 zakładów produkcji olejów bazowych oraz 10 zakładów produkcji smarów. Co więcej, aby zwiększyć produkcję oraz zaspokoić wciąż rosnący popyt na oleje i środki smarne na rynku azjatyckim, koncern otwiera nową blendownie olejów oraz zakład produkcji smarów w Tuas w Singapurze. Te strategiczne posunięcia umożliwią zwiększenie zdolności produkcyjnych w celu wsparcia oczekiwanego wzrostu popytu w tym regionie.

 

Shell stale inwestuje w najnowsze technologie, a jego bliska współpraca z wieloma partnerami oraz nieustannie prowadzone badania owocują innowacyjnymi rozwiązaniami. Dzięki swoim osiągnięciom, wiedzy oraz doświadczeniu w zaspokajaniu zróżnicowanych potrzeb klientów, Shell niezmiennie od 11 lat zajmuje pierwsze miejsce wśród dostawców środków smarnych na świecie.