Biała Astra Classic ma szansę stać się kultowym samochodem dla Gliwic i dla Polski, jako że właśnie ten samochód 15 lat temu zjechał z taśm montażowych gliwickiej fabryki, jako pierwszy “polski” Opel.

Lata, które od tego czasu upłynęły, należą dla Opla do udanych. O lokalizację najnowocześniejszej fabryki samochodów General Motors w połowie lat dziewięćdziesiątych rywalizowało prawie sto miast. Podjęto decyzję o budowie fabryki w Gliwicach, na obrzeżach Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Zakład został wybudowany bardzo szybko, bowiem od chwili symbolicznego wbicia łopaty w październiku 1996 roku do uruchomienia produkcji w sierpniu 1998 roku minęły 22 miesiące. Pierwotne moce produkcyjne wynosiły 150 tys. sztuk rocznie. Pierwszym produkowanym modelem był Opel Astra Classic I, który powstawał od 31 sierpnia 1998 do 27 czerwca 2002.

Przez kolejne lata gliwicki zakład rozwijał się bardzo szybko, a łączna wartość tej inwestycji wyniosła 1 miliard euro. Fabryka jest dzisiaj jednym z największych pracodawców w Gliwicach, zatrudniając niemal 3 000 osób. Ponadto w firmach współpracujących powstało około 15 tysięcy dodatkowych miejsc pracy.

Przez 15 lat funkcjonowania gliwicką fabrykę opuściło ponad 1,8 miliona samochodów, z czego ponad 98% trafiło na eksport. Stanowi to ok. 1,5% rocznej wartości eksportu krajowego, czyniąc z polskiego zakładu Opla ważny podmiot życia gospodarczego regionu i kraju.

Obecnie na jednej linii produkowanych jest łącznie sześć modeli, dla siostrzanych marek Opel i Vauxhall: Astra Hatchback, Astra Sedan, Astra GTC Coupe, Astra OPC, Astra Classic Sedan oraz najnowszy model –Cascada.

Rok 2013 należy do najważniejszych w historii zakładu – wdrożony do produkcji w lutym kabriolet Cascada, poszerzył gamę modelową zakładu o samochód klasy Premium.

Jestem dumny z osiągnięć zakładu GMMP na przestrzeni ostatnich 15 lat. Znakomita załoga i doskonałe portfolio umożliwiły efektywne wykorzystanie tego czasu, pomimo często niestabilnej sytuacji na rynku samochodowym w Europie. Szczególnie ważne jest dla nas to, że pomimo przeciwności udało nam się utrzymać pełne zatrudnienie oraz uzyskać gwarancję produkcji kolejnej generacji Astry –  powiedział mediom Andrzej Korpak, dyrektor generalny General Motors Manufacturing Poland.

Dla uczczenia jubileuszu firmy, Opel przygotował dla swoich klientów ciekawe oferty, które zwiększają atrakcyjność zakupów w salonach firmy. Najciekawsza propozycja to podwójne zaproszenie na zwiedzanie fabryki Opla w Gliwicach.

Jak stwierdził Tomasz Grądzki z Salonu Samko w Stalowej Woli „ urodziny Opla przyciągnęły do salonu sporą grupę fanów tej marki aut. Ci, którzy czekali na tegoroczne wyprzedaże, już dużo wcześniej mogli kupić swój wymarzony model w urodzinowo niskiej cenie i od razu pojechać nim do Gliwic. W tym roku Opel naprawdę zaskoczył kierowców, a nas frekwencją klientów w salonie.”

Oprócz powyższej promocji proponowano skorzystanie z rabatów dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą oraz wybranych grup zawodowych, a także zakupu atrakcyjnych pakietów akcesoryjnych. To jednak nie koniec upustowego szaleństwa w salonach Opla. Właśnie ruszyły coroczne wyprzedaże roczników. Jest więc o co powalczyć.