Obecnie ponad 50% światowej populacji mieszka w miastach, a według prognoz do 2050 roku liczba ta może wzrosnąć do 70%. Trend ten powoduje liczne problemy komunikacyjne, związane również z parkowaniem. W europejskich metropoliach na ulicach królują małe miejskie samochody. Pomimo, że marka smart jest bardzo młoda w Europie sprzedano już ponad 500.000 egzemplarzy jej flagowego modelu. Teraz po raz pierwszy w Wielkopolsce w ofercie dealera samochodowego pojawiły się modele tej marki. W poznańskim salonie Duda-Cars oprócz standardowych modeli smart można obejrzeć smart electric drive – miejski samochód z napędem elektrycznym.

Smart to jedna z najmłodszych marek samochodowych na rynku. Powstała w 1994 roku, a jej nazwa pochodzi od pierwszych liter założycieli firmy: producenta zegarków Swatch i Mercedesa oraz słowa art (sztuka). Pierwszego smarta sprzedano w roku 1998. Dotychczas marka wypuściła na rynek dwa modele samochodów: fortwo i forfour.
Smart to idealne auto do parkowania w mieście, designerskie, ale przede wszystkim oszczędne. Choć smarty są niewielkie, to gwarantują najwyższe standardy bezpieczeństwa. Wybór modeli smart jest spory. Smart electric drive ma moc 75 KM. Samochód przyspiesza od 0 do 60 km/h w pięć sekund, po 11,5 s przekracza „setkę” i rozpędza się do 125 km/h. Amatorzy nieco mocniejszych wrażeń mogą zamówić w Duda-Cars odmianę sygnowaną przez Brabusa. Jej silnik dostarcza 82 KM. Do „setki” przyspiesza w 10,2 s.

– Wierzymy, że smart podbije wielkopolskie drogi. Poznań to miasto w którym bardzo trudno zaparkować. Pojazdy smart potrzebują zaledwie 2/3 powierzchni regularnego miejsca parkingowego. Dzięki temu łatwiej i szybciej możemy zaparkować nasze auto. – mówi Marcin Duda, Prezes Zarządu Duda-Cars. Smart to auto przeznaczone dla aktywnych ludzi, którzy stawiają na nowatorskie rozwiązania ekologiczne. – dodaje Marcin Duda.

Marka smart słynie z niekonwencjonalnego podejścia do działań marketingowych. W 2008 roku w mniej niż godzinę zapakowano aż 30 samochodów smart fortwo do samolotu Boeing 747. Wyczyn znalazł się w

Księdze Rekordów Guinessa. Czy na takie niekonwencjonalne działania możemy liczyć również w Poznaniu?
– Marka smart to synonim niekonwencjonalnego podejścia do motoryzacji. Dlatego kampanie, które będziemy realizować z pewnością zaskoczą poznaniaków – mówi Marek Jeliński, dyrektor marketingu Duda-Cars. Właściciele smartów pośrednio przyczyniają się do poprawy drożności parkingów miejskich. Dlatego w przyszłości chcemy rozmawiać z władzami miasta oraz właścicielami dużych parkingów o wydzielaniu specjalnych stref i preferencyjnych warunkach dla właścicieli pojazdów tej marki- dodaje.

Dotychczas marka smart była dostępne jedynie w 4 miejscach w Polsce.

 

Kontakt dla mediów:

Katarzyna Kuźnik

mob: 728-82-45-38

Mail: media@duda-cars.mercedes-benz.pl