Wybór samochodu dostawczego, to decyzja, która musi być przemyślana. Auto użytkowe musi być oszczędne, dostosowane do konkretnej branży, ale przede wszystkim niezawodne. W 2013 roku niemieckie stowarzyszenie rzeczoznawców DEKRA ogłosiło Mercedes Sprintera najbardziej bezawaryjnym samochodem użytkowym. Poznański salon Duda-Cars rocznie sprzedaj ponad 200 sztuk tego typu aut.

Firmy nie mogą sobie pozwolić na przestoje. Niesprawny samochód, każdego dnia generuje duże koszty. W takiej sytuacji fakt, że zaoszczędziliśmy na kupnie auta, jest mniej istotny. Tam, gdzie przewozi się towary, niezawodność samochodu, to podstawa. Wybierając duży samochód, trzeba sprawdzić również jakie ma zużycie paliwa, ile kosztują serwisy i jego amortyzacja. Na rynku dostępny jest duży wybór samochodów dostawczych, dlatego coraz ważniejszą kwestię odgrywa również mobilność oraz różne możliwości konfiguracji pojazdu.

– W Duda–Cars sprzedajemy rocznie około 200 szt. samochodów użytkowych, z których najpopularniejszy jest Sprinter.  Na jego popularność wpływa m.in. jakość wykonania, innowacyjność, czy wskaźnik TCO  (czyli całkowity koszt pozyskania, instalowania, użytkowania, utrzymywania). Przy wyborze samochodu dostawczego trzeba się, bowiem kierować bezawaryjnością, kosztami eksploatacji, a także funkcjonalnością  samochodu – mówi Piotr Ciesielski, kierownik działu Sprzedaży Samochodów Dostawczych w Duda-Cars.

Nietypowe potrzeby

Właściciele samochodów dostawczych mają różne wymagania, dlatego Sprinter posiada odpowiednie warianty, by sprostać wielu zadaniom transportowym. Występuje w ponad 700 konfiguracjach i w zależności od potrzeb można go zamienić m.in. w autobus 19+1. Z kolei na jego podwoziu możemy zainstalować specjalistyczną zabudowę np. skrzyniową, kontenerową, izotermiczną czy chłodniczą. Możliwe jest także dostosowanie Sprintera do wymagań karetki, samochodu policyjnego lub Straży Pożarnej. Do wyboru w zależności od wersji Sprintera furgona dostępne są trzy rozstawy osi, cztery długości nadwozia oraz trzy wysokości przestrzeni ładunkowej. Wszystko po to, by ułatwić pracę na co dzień.

Eco driving

To jeden z  najbardziej ekologicznych samochodów w swojej klasie, dzięki zmodernizowanym silnikom oraz technologii BlueEFFICIENCY. Oszczędne silniki spełniają wymogi surowej normy emisji spalin Euro VI. Sprinter w niskim spalaniu na 100 km nie ma sobie równych.

Jakość ma znaczenie

Często bardziej opłaca się kupić droższy samochód, ale wyposażony w systemy, które pomogą zaoszczędzić na paliwie czy naprawach.Cykle wymiany oleju w zależności od silnika wynoszą do 60 000 km w przypadku wysokoprężnych i 40 000 km, w przypadku benzynowych, a odstępy pomiędzy przeglądami technicznymi odpowiednio 120 000 km i 80 000 km. To znacznie więcej niż w przypadku innych popularnych samochodów dostawczych.

Ułatwiajmy sobie życie

Standardowy aktywny system serwisowania ASSYST pomaga w redukcji kosztów związanych z serwisowaniem i konserwacją samochodu. W każdej chwili można sprawdzić jaki mamy czas do następnej wymiany. Dla właścicieli flot dedykowany jest system FleetBoard, który umożliwia kontrolę nad wszystkimi pojazdami i ich danymi eksploatacyjnymi na całym świecie. Dodatkowo system ten pomaga również obniżyć koszty paliwa i zmniejszyć zużycie pojazdu oraz optymalnie zaplanować odstępy pomiędzy przeglądami technicznymi.

Ostatecznie zawsze najważniejsza jest niezawodność.