Wywiad z Tadao Mori, designerem marki i Koji Sato, głównym inżynierem Lexusa. Opowiadają o perfekcyjnym wykończeniu LC, wyjaśniając na czym polega japońska tradycja dbania o szczegóły.

Lexus_LC_500h_004_B07E8C7E2A08BF727171098085967BE27397DD0B Lexus_LC_500h_019_929A9CC0964C5705FAD8A397FE72C22DFDC068BE Lexus_LC_500h_022_8A28CE71D78262EED77952BE14630D8C3E8BB335

Lexus: Umiejętności japońskich mistrzów Takumi, tworzą w modelach Lexusa nowy wymiar luksusu. Jak ich praca przyczyniła się do powstania nowego modelu LC?

Tadao Mori: Chciałbym przede wszystkim wymienić najwyższej jakości szycie tapicerki Alcantra, dzięki któremu uzyskano sportowy i jednocześnie luksusowy design. We wnętrzu modelu LC nie znajdziemy żadnych elementów z tworzyw sztucznych.

Efektu dopełniają misterne przeszycia zaś kierownica jest prawdziwym dziełem sztuki.

Lexus: Co sprawia, że kierownicę można określić mianem „majsterszyk”?

Koji Sato: Mistrzowi Takumi stworzyli najlepszy możliwy kształt kierownicy, który gwarantuje świetne dopasowanie oraz doskonałe prowadzenie nawet podczas osiągania bardzo dużej prędkości.

Tadao Mori: Udało się tego dokonać poprzez stworzenie niezwykłych rysunków przekrojowych, w których zaznaczono wszystkie najmniejsze detale. To nieprawdopodobne dzieło.

Koji Sato: Ten sam proces został przeprowadzony również przy produkcji manetek zmiany biegów, które są perfekcyjnie dopasowane do dłoni kierowcy. Proces udoskonalania będzie trwał aż do seryjnej produkcji modelu.

Lexus: Jak wam się udało skorzystać z mistrzowskich umiejętności rzemieślniczych, które zostały opracowane wcześniej dla modelu LFA?

Koji Sato: Model LC będzie produkowany w fabryce Motomachi, tej samej z której wywodzi się LFA. Mistrzowie Takumi, którzy pracowali nad poprzednim projektem, zostali zaangażowani również w tworzenie coupe Lexusa. Dzięki tej współpracy udało nam się zastosować włókna węglowe w wykończeniu oraz dodać skórzane elementy.