Koji Sato – inżynier nowego modelu LC oraz designer Tadao Mori, zdradzają jak stworzenie modelu LFA, przyczyniło się do produkcji nowego coupe Lexusa-LC 500 oraz LC 500h.

Lexus_LC_500h_005_035AB63FB62BE78F658DBDE9C99DBB1071376DAC  Lexus_LC_500h_014_66680D840A86D88AC63B2512F8AAF2DBE1BA837E Lexus_LC_500h_016_F13A0487B35A265904F19CC9335CE37F65C02916 Lexus_LC_500h_022_8A28CE71D78262EED77952BE14630D8C3E8BB335

Lexus: Jakie doświadczenie związane z produkcją LFA pomogło Wam stworzyć nowe modele LC i LC 500h?

Koji Sato: Zanim przystąpiliśmy do pracy, spędziliśmy wiele dni na jeździe modelem LFA po okolicach Los Angeles. Technologia, która została zastosowana w tym pojeździe, jest także elementem modelu LC. Mowa tu o użyciu włókna węglowego w elementach zewnętrznych, co nadaje odpowiedniej lekkości przy zachowaniu wysokiej trwałości.

Lexus: Co ciekawe LC jest modelem o dość sztywnej i mocnej bryle.

Koji Sato: Tak, jesteśmy zadowoleni z osiągnięcia tak wysokiego poziomu. Model LC można śmiało porównywać do najlepszych niemieckich samochodów. Jest w 60% odporniejszy od modelu GS. To rezultat większej precyzji w budowie, co sprawia, że LC prowadzi się wyjątkowo gładko.

Lexus: O tym jak ważny jest rozkład masy, dowiedzieliśmy się już z rozmów o produkcji LFA. A jak jest w przypadku obu modeli LC?

Koji Sato: Udało nam się stworzyć podział 52 do 48 w modelu LC i 51 do 49 w LC 500h.

Lexus: Można więc powiedzieć, że daje to ogromną satysfakcję kierowcy?

Koji Sato: W przeszłości inżynierowie byli skoncentrowani na dokładnych specyfikacjach i danych dotyczących osiągów. Jednak klienci wymagają przede wszystkim, aby jazda za każdym razem była niezapomniana, dlatego też skoncentrowaliśmy się na zmysłach potencjalnego kierowcy.

Lexus: Gdzie odbywały się testy LC, skierowane na rynek europejski?

Koji Sato: Jazdy testowe odbyły się na słynnym torze Nürburgring – Nordschleife, na niemieckich autostradach oraz europejskich drogach krajowych.

Lexus: Akio Toyoda również został zaangażowany w cały proces produkcji. W jaki sposób przyczynił się do rozwoju całego projektu?

Koji Sato: Akio Toyoda prowadzi ten projekt od pierwszych etapów. Przetestował model LC nawet w śnieżnych warunkach w Shibetsu, w północnej Japonii i miał po tym do nas kilka uwag. Jesteśmy więc przekonani, że samochód będzie w stanie dać prawdziwą radość z jazdy.

Lexus: Model LC jest pierwszym pojazdem z zastosowaniem systemu GA- L (Global Architecture for Luxury Vehicles). Czy zobaczymy go również w innych modelach?

Koji Sato: W LC zastosowano kompletnie nowy model podwozia, który będzie wzorcem w produkcji przyszłych modeli.

Lexus: Chociaż LC prezentuje bardzo odważny design, co zaowocowało na świecie szerokim rozgłosem, to jednak model LFA osiągnął doskonałość w dziedzinie aerodynamiki, dołączając jednocześnie do najlepszych w swoim segmencie. Jak udało wam się tego dokonać?

Tadao Mori: Osiągnęliśmy ten wynik dzięki wprowadzeniu wielu aerodynamicznych elementów. Poprawiliśmy ogólny przepływ powietrza wewnątrz nadkola, udoskonaliliśmy kształt bocznych lusterek, przedniego zderzaka oraz kąt nachylenia przedniej szyby. To wszystko składa się na tak doskonały efekt.

Lexus: Czy są plany, aby włączyć model LC w świat motosportu i wyścigów?

Koji Sato: Mam nadzieję, jednak w tym momencie nie możemy odsłonić wszystkich szczegółów.