Stosowanie uszczelniacza do opon 11D wpływa poprawę bezpieczeństwa na drodze oraz oszczędza czas i pieniądze.

HISTORIA

Unikalna formuła 11-D został opracowana przez Cok Meijera w 1994 roku. Meijer nawiązał współpracę z TNO, czyli holenderską organizacja badań naukowych. Celem kooperacji było opracowanie produktu, który zapobiegałby przebiciu opony. Wyniki badań i testów doprowadziły do finalnego efektu, czyli wynalezienia uszczelniacza do opon 11-D. Od tego roku uszczelniacz dostępny jest także na polskim rynku. Produkt przeznaczony jest dla różnych gałęzi przemysłu i służb mundurowych.

JAK DZIAŁA USZCZELNIACZ

Uszczelniacz jest aplikowany poprzez zawór po uprzednim zmniejszeniu ciśnienia w oponie. Żelowa ciecz wtłaczana jest do opony za pomocą dedykowanej pompki. Ilość uszczelniacza w oponie jest zależna od jej rozmiaru. W trakcie poruszania się pojazdu płyn znajduje się w części styku opony z podłożem. W momencie przebicia opony uszczelniacz natychmiast dostaje się do powstałej dziury i ją automatycznie uszczelnia. Następnie bez przeszkód można kontynuować pracę lub jazdę. Uszczelniona w ten sposób opona nie wymaga wizyty w zakładzie wulkanizacyjnym.

ZALETY USZCZELNIACZA

Uszczelniacze 11-D są odpowiedzialne m.in. za utrzymanie właściwego ciśnienia powietrza w oponie redukując spalanie paliwa. Utrzymanie odpowiedniego ciśnienia powoduje oszczędność dużych ilości paliwa, a co z tym idzie redukcję wydatków na ich zakup.

Uszczelniacz w oponie zwiększa jej żywotność nawet o 25% i więcej.

Zastosowanie 11-D powoduje, że opona staje się samo-uszczelniająca. Eliminacja przebić opony sprawa, że flota, pojazdy będą w ciągłym ruchu. Nastąpi redukcja kosztów naprawy serwisowej, płatnej naprawy opony na trasie lub w trakcie robót. Aplikacja uszczelniacza 11D oznacza brak przestojów w pracy, a jak powszechnie wiadomo „czas to pieniądz”.

W przypadku pojazdów poruszających się po drogach, zmiana opon w pasie drogowym i ich uprzednie nagłe przebicie może spowodować duże zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego. Szczególnie w warunkach nocnych i niepogody.

Uszczelniacz pracuje w oponie, aż do jej całkowitego zużycia. Uszczelniacz może być wykorzystany do uszczelnienia kolejnej opony.

RODZAJE USZCZELNIACZY

Standardowy uszczelniacz 11-D jest w stanie działać w każdych warunkach i zabezpiecza opony nawet przy 1,5 cm przebiciach. Wariant „Heavy Duty” został opracowany dla opon pracujących w trudniejszych warunkach i narażonych na możliwość częstszego ich przebicia. Uszczelniacz jest bardziej gęsty, co podnosi jego efektywność, tak istotną przy pracy opon w ciężkich warunkach. Zabezpiecza przebicia nawet 2,5 cm. Typ „Protector to uszczelniacz do opon klasy wojskowej. Został opracowany, aby chronić tych, którzy potrzebują go najbardziej, w ekstremalnych warunkach.

ŚRODOWISKO NATURALNE

11-D Polska troszczy się o środowisko naturalne. Uszczelniacze są w 100% „zielone”, są niepalne, nietoksyczne i całkowicie biodegradowalne.

ZASTOSOWANIE

Uszczelniacz 11D może być aplikowany prewencyjnie, jak również jako środek uszczelniający opony, które wcześniej uległy przebiciu. Uszczelniacz sprawdzi się w budownictwie, górnictwie, przemyśle rolniczym i drzewnym, w recyclingu i usługach komunalnych. Stanowi doskonałą ochronę w transporcie i logistyce, a także dla wojska i innych służb mundurowych.

Aplikacja uszczelniacza do opon pozwala na ograniczenie strat finansowych i czasowych. Wstrzymanie prac, transportu czy przejazdu służb z powodu przebicia opony jest bardzo kosztowne. Zastosowanie 11D pozwala na ciągłość prac i oszczędności na wielu płaszczyznach.

Więcej informacji:

www.11d.com.pl