Sukces marki uzależniony jest od odpowiedniej strategii marketingowej. Nawet najlepszy produkt lub usługa nie obronią się, jeśli nie będą miały szansy dotrzeć do odbiorców. Influencer marketing to całkiem nowy sposób na niebezpośrednie budowanie więzi pomiędzy klientem a marką.

Zasięgi w sieci kluczem do sukcesu

Słowo „influencer” tłumaczone na język polski brzmi „osoba wpływowa”. I to jest główna cecha influencer marketingu – wykorzystuje on wpływy znanych i popularnych osób na dotarcie do jak największego grona potencjalnych klientów. Należy zaznaczyć, że pod słowem „popularny, wpływowy” nie kryją się wyłącznie celebryci z czerwonych dywanów. Współcześnie to blogerzy, youtuberzy oraz gwiazdy Instagrama odgrywają największą rolę w influencer marketingu. Dzieje się tak dlatego, że informacji o produkcie lub usłudze szuka się przed wszystkim na kanałach społecznościowych. Jak więc powstają zasięgi dzięki wykorzystaniu tej metody? Influencer, a więc bloger lub youtuber poleca produkt i dodaje o nim opinię. To wzbudza zaufanie wśród klientów, dlatego chętniej decydują się na zakup.

 

Jak zmierzyć skuteczność influencer marketingu?

Influencer marketing dopiero zyskuje na popularności w Polsce. Jak podkreśla tearsofjoy.pl autorytetami dla młodych ludzi są blogerzy oraz gwiazdy YouTube oraz Instagrama, dlatego to z ich pomocą należy budować zasięg. By móc ocenić, jak skuteczna będzie taka kampania reklamowa, konieczne jest zwrócenie uwagi na zasięgi samego influencera. Liczy się nie tylko ilość subskrypcji, polubień czy followersów, ale również ich zaangażowanie w dodawane publikacje. Zdarza się, że influencer w teorii posiada mnóstwo fanów, jednak w praktyce tylko kilkoro aktywnie przygląda się jego twórczości.

 

By upewnić się, że tak nie jest w tym przypadku konieczne jest monitorowanie social mediów i wyników sprzedaży. Jeśli strona na Facebooku czy profil na Instagramie zyskują coraz więcej zainteresowanych oraz poprawiają się wyniki sprzedaży, znaczy to, że metoda jest skuteczna i daje pożądane efekty.