Badania potwierdzają: Polacy są gościnni. Uwielbiamy organizować kameralne spotkania, chętnie odwiedzamy znajomych i lubimy eksperymentować ze smakami. Nowość AMBRA S.A. – Cydr Lubelski Lodowy – ma potencjał, by stać się nowym symbolem polskiej gościnności.

AMBRA S.A. wprowadza na rynek Cydr Lubelski Lodowy. Będzie to pierwszy w Polsce powszechnie dostępny cydr lodowy – produkt premium. Cydry i wina lodowe są bowiem najwyżej cenionymi na świecie produktami winiarstwa. Cechuje je pracochłonny proces wytwarzania, który wymaga najlepszych surowców i wielu lat doświadczeń.

– Cydr Lubelski Lodowy to cydr o niespotykanej intensywności walorów smakowych i aromatycznych. Na 1 litr potrzeba przynajmniej 5,5 kg jabłek, z których niska temperatura wydobywa samą esencję smaku i aromatu – mówi Artur Dubaj, Główny Technolog AMBRA S.A.
Gdy temperatura spada do -5°C wraz z kryształkami lodu owocowy moszcz traci cząsteczki wody. Jednocześnie substancje owocowe: cukry własne i aromaty, ulegają kondensacji, tworząc tzw. esencję.

– Esencję poddajemy powolnej fermentacji na zimno: w temperaturze poniżej 15°C. W trakcie tego procesu wymrożony moszcz ulega przemianie w cydr lodowy – dodaje Artur Dubaj.
Receptura stworzona dla Cydru Lubelskiego Lodowego zadebiutowała w największym światowym konkursie cydrów British Cider Championships, zdobywając tam złoty medal: New World CiderChampion 2017.

– Cydr Lubelski Lodowy to produkt unikalny i wyjątkowy, ma potencjał, aby stać się tak rozpoznawalnym na świecie, jak np. węgierskie tokaje czy niemieckie wina lodowe. W pełni ukazuje aromat polskich jabłek, podobnie jak wina gronowe odzwierciedla charakter naszego klimatu, gleby, pracy sadowników i winiarni – mówi Wiesław Wysokiński, sommelier Centrum Wina, członek Zarządu Stowarzyszenia Sommelierów Polskich. – Cydr Lubelski Lodowy pokazuje, że Polaków stać na wspaniały produkt, zrobiony z polskich jabłek, które są przecież naszą narodową dumą.

Polska słynie z najlepszych jabłek oraz z …gościnności. Producent Cydru Lubelskiego Lodowego łączy oba elementy nie bez przyczyny. Na zlecenie AMBRA S.A. agencja badawcza SW Research przeprowadziła badanie „Barometr polskiej gościnności” wśród 1000 Polaków. Okazuje się, że ponad 40% badanych uważa polską gościnność za naszą chlubną cechę narodową. Większość ankietowanych ma pozytywne skojarzenia z przyjęciami (lubimy tak spędzać czas i czerpiemy przyjemność z kontaktów towarzyskich), a co najmniej 39% odczuwa przyjemność zarówno ze spotkania towarzyskiego, jak i z jedzenia oraz picia, które mu towarzyszą. Co do formy spędzania wolnego czasu ze znajomymi i bliskimi, ponad wystawne przyjęcia zdecydowanie wolimy kameralne spotkania, np. grill (46,3%), niezobowiązujące imprezy przy alkoholu i przekąskach (25,7%) czy domowe obiady (17,1%). Nikogo nie powinno zaskoczyć również to, że 49% badanych dba o dobry humor wszystkich zebranych, a 45% lubi eksperymentować ze smakami w kuchni.

– Gościnność z definicji bazuje na wymianie zarówno doświadczeń, uczuć, jak i budowaniu relacji. Nic więc dziwnego, że wolimy spotkania w kameralnym gronie, stwarzając idealne warunki do nawiązywania bliskich więzi. Towarzysząca temu intymność sprzyja swobodnej atmosferze oraz kreowaniu własnych zwyczajów towarzyskich. Nawet drobne nowinki w menu, uwzględniające gusta gości, wprowadzają pewien element zaskoczenia. Koncepcja Cydru Lubelskiego Lodowego idealnie wpisuje się w to połączenie: tradycji, ale i powiewu nowości oraz świeżości – komentuje Ewa Klepacka-Gryz, psycholog
Cydr Lubelski Lodowy nadaje więc nowego znaczenia sformułowaniu „gorące przyjęcie”.

– Nowość zrobi wrażenie na gościach z zagranicy w formie prezentu z Polski. Będzie też fantastyczną propozycją na przyjęcia. Może stanowić punkt kulminacyjny wieczoru, zastąpić deser lub połączyć się z tradycyjną polską szarlotką. Doskonale sprawdzi się też jako aperitif, kiedy chcemy podać swoim gościom coś specjalnego – podpowiada Wiesław Wysokiński, sommelier Centrum Wina. – W celu najlepszego wydobycia aromatu, schłodzony Cydr Lubelski Lodowy warto podać w kieliszkach do białego wina o szerokiej podstawie u dołu i delikatnie zwężających się ku górze. Taki kształt wydobywa całe piękno zapachu owoców, lata, słodyczy i słońca.

Cydr Lubelski Lodowy pojawi się też na największej degustacji cydrów w Polsce podczas Lubelskiego Święta Młodego Cydru w sobotę 16 września w Lublinie.

Barometr gościnności w liczbach
• najlepiej w roli gospodarza podczas spotkań towarzyskich odnajdują się konsumenci wina i cydru. Niemalże 50% z nich lepiej się czuje w roli gospodarza niż gościa. Konsumenci innych alkoholi częściej widzieli się w roli gościa
• konsumenci wina zdecydowanie preferują kameralne spotkania i niezobowiązujące imprezy z alkoholem (78%)
• kobiety (49%) chętniej eksperymentują ze smakami podczas spotkań towarzyskich niż mężczyźni (40%)

Kontakt dla mediów:

Lighthouse
Iza Wejcht
Project Manager
i.wejcht@lhse.pl
Tel: (48) 532 858 407

Klaudia Skorłutowska
Project Executive
k.skorlutowska@lhse.pl
tel.: (48 22) 616 41 44 wew. 29

*****
Cydr Lubelski – lider na poziomie rozpoznawalności i zakupów w kategorii cydrów, mający ok. 50% udziałów w rynku, w ciągu zaledwie 4 lat stał się synonimem i wzorcem cydru w Polsce. Jego sukces tkwi w naturalnym procesie wytwarzania. Cydr Lubelski powstaje ze świeżo tłoczonego soku z polskich jabłek w procesie naturalnej fermentacji. Dzięki temu ma intensywny, orzeźwiający smak. Jest świeży, lekki, pełen przyjemnych, naturalnych bąbelków. W ofercie marki jest aż 8 różnych cydrów, m.in. Cydr Lubelski Niefiltrowany i jednoodmianowy Cydr Lubelski Antonówka.