Z pojęciem POS spotkać można się bardzo często. Przede wszystkim w kontekście wzrostu sprzedaży w punktach handlowych. Skrót POS pochodzi z angielskiego wyrażenia „point of sale” i oznacza po prostu materiały reklamowe. Ich zadaniem jest zachęcenie klientów do dokonania zakupów w sklepie.

Czym jest POS?

Jak wspomniano, materiały POS to nic innego jak materiały reklamowe, które eksponowane są w placówce handlowej. Ich zadaniem jest przekonanie i nakłonienie klientów znajdujących się w punkcie handlowych do dokonania zakupów. Informować mogą m.in. do nowych promocjach, wyprzedażach czy sprzedaży nowego produktu. Ich umiejscowienie może być różne. Ustawiane są przy ladach, na półkach, na podłodze między półkami, a nawet na suficie. Najczęściej produkowane są w tworzyw sztucznych, ale także z drewna czy metalu.

Dlaczego warto?

Dziś trudno jest sobie wyobrazić market czy dyskont, który nie wykorzystuje materiałów POS. Są one po prostu bardzo skuteczne. Właściwie zastosowane materiały POS bezpośrednio przekładają się na wzrost klientów oraz wzrost sprzedaży. Inny słowy, przyczyniają się do generowanie większego zysku w sklepie. Co ważne, zastosowanie różnych materiałów reklamowych PO nie dotyczy jedynie wnętrza sklepu. Powinny być one stosowane także przed wejściem do placówki handlowej. Przede wszystkim dlatego, iż dzięki temu zachęca się klientów do odwiedzenia sklepu. Często dotyczy to klientów, którzy wcześnie nie planowani odwiedzenia danego sklepu. Podjęli tę decyzję pod wypływem przekazu reklamowego.

Właściwe rozmieszczenie POS

W przypadku materiałów POS niezwykle ważne jest ich właściwe ustawienie w sklepie. Przed ich ustawieniem warto jest wcześniej przeprowadzić badanie zachowań klientów w sklepie. Dzięki temu wiadome będzie gdzie i jakie materiały ustawić tak, aby spełniały one swoje zadanie. Jest to bardzo ważne. Złe ustawienie materiałów POS, ich złych dobór lub nadmiar może przynieść skutek odwrotny. Nie tylko mogą okazać się nieskuteczne, ale także mogą zniechęcać klientów do odwiedzenia sklepu i dokonania zakupu.

Skuteczność materiałów POS

Materiały reklamowe POS muszą być przede wszystkim skuteczne. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnej firmy, która zajmuje się merchandisingiem. Dzięki takiej współpracy może będzie przygotowanie skutecznych materiałów reklamowych, a także właściwe ich ustawienie na terenie placówki handlowej. Pamiętać też trzeba, aby na bieżąco aktualizować wszelkie materiały POS. Nieaktualne informacje przyczynią się do negatywnej oceny sklepu przez klientów.