Wszyscy, choć raz dziennie pijemy swoją ulubioną herbatę. Każda z nich ma swoje właściwości, które w jakiś sposób mogą oddziaływać na nasz organizm. Najlepszym przykładem zdrowego naparu jest zielona herbata.

 

Sprawne działanie układu krwionośnego

Zielona herbata jest zalecana profilaktycznie przy wszelkiego rodzaju chorobach układu krążenia. Pomaga ona bowiem walczyć z niebezpiecznymi złogami, które mogą przyczepiać się do ścian naczyń krwionośnych. Co ważne jest ona także nieoceniona w walce z cholesterolem i nadciśnieniem. Aby jednak właściwości tego napoju przyniosły oczekiwany rezultat konieczne jest jej regularne spożywanie. Wystarczą dwie szklanki dziennie. Rzecz jasna, sama herbata może okazać się niewystarczająca i należy ją traktować jako wspomaganie do codziennej aktywności i zdrowej diety.

Pobudzenie do działania, czy relaks?

Zielona herbata może dać nam obie te rzeczy! Wszystko zależy od czasu parzenia (krócej, do trzech minut zaparzamy ten napój gdy zależy nam na solidnej dawce energii, zaś nawet osiem minut kiedy planujemy się zrelaksować). Istotne są także dodatki. Smakowe zielone herbaty mogą nieco różnić się swoimi właściwościami. Na stronie big-active.pl znajdziemy miedzy innymi napój z dodatkiem guarany i Yerba Mate. To połączenie podziała na nasz organizm pobudzająco, z kolei jeśli potrzebujemy uspokojenia warto sięgnąć po zieloną herbatę z melisą i lawendą.

Ułatwiona kontrola nad poziomem cukru

Niewiele osób wie, że zielona herbata ma duży wpływ na regulacje poziomu cukru. Tak zwany galusan epigallokatechiny, w skrócie EGCG jest odpowiedzialny za zablokowanie produkcji glukozy, a co za tym idzie zmniejszenie ilości cukru we krwi. Rzecz jasna, będzie ona jedynie wspomożeniem dobrze dobranej diety.

Nie każdy z nas lubi smak zielonej herbaty. Ma ona jednak tyle ważnych dla naszego organizmu składników, ze powinniśmy włączyć ją do codziennej diety. Na szczęście na rynku znajdziemy mnóstwo smakowych naparów, które znacznie nam to ułatwią i sprawią, że chętnie będziemy po nią sięgać.