Wysiłek fizyczny na świeżym powietrzu niesie ze sobą bardzo wiele korzyści. To doskonały sposób na poprawę nie tylko kondycji fizycznej, ale również ogólnego samopoczucia. Ten rodzaj aktywności jest szczególnie zalecany osobom, które większość dnia spędzają w zamkniętych pomieszczeniach.

Dlaczego warto ćwiczyć na świeżym powietrzu?

Trening na łonie natury ma wiele zalet. Przebywanie na słońcu wpływa korzystnie na wydzielanie witaminy D, która ma kluczowe znaczenie dla działania układu odpornościowego. Wysiłek na świeżym powietrzu pobudza organizm do wytwarzania serotoniny nazywanej hormonem szczęścia. Ma też bardzo pozytywny wpływ na działanie systemu nerwowego – usprawnia jego działanie.

Ta forma ćwiczeń jest świetnym sposobem na wyciszenie się po wyczerpującym dniu w pracy. Biegając lub jeżdżąc na rowerze w parku można zapomnieć o stresie. Osoby, które ćwiczą rano, później znacznie lepiej funkcjonują w ciągu dnia. Udowodniono, że treningi w plenerze rozwijają też wyobraźnię i korzystnie wpływają na naszą kreatywność.

Zajęcia typu Boot Camp

Jednym z rodzajów ćwiczeń, które można wykonywać na świeżym powietrzu jest trening typu Boot Camp. Są to zajęcia, które mają swoje źródło w treningach wojskowych. Można je wykonywać zarówno w pojedynkę w parach jak i w większej grupie.

Trening Boot Camp jest dobrym wyborem dla osób mających problemy ze zmuszeniem się do wysiłku, ponieważ jest on zazwyczaj prowadzony przez bardzo charyzmatycznych instruktorów, którzy skutecznie motywują do działania.

Znalezienie odpowiedniej grupy w okolicy nie jest trudne. Wystarczy przejrzeć media społecznościowe by przekonać się, że prawie w każdym większym mieście odbywają się regularnie zajęcia Boot Camp.

Jak trenować na świeżym powietrzu?

Trening w plenerze nie jest niczym trudnym. Najprostszą formą aktywności dostępną praktycznie dla każdego jest spacer lub wolny bieg. Bardzo popularnym sposobem spędzania czasu na świeżym powietrzu jest też jazda rowerze.

Trening na łonie natury jest całkowicie darmową i ogólnodostępną formą aktywności fizycznej. Zamiast korzystać z klasycznej siłowni można skorzystać z siłowni plenerowej. Dzięki znajdującym się tam maszynom trening może mieć charakter kompleksowy. Wiele osób wykonuje w siłowniach plenerowych ćwiczenia kształtujące sylwetkę na przykład ćwiczenia na klatę  lub na brzuch.

Osoby, które nie mają w pobliżu swojego miejsca zamieszkania tego typu siłowni mogą trenować z wykorzystaniem naturalnych przeszkód terenowych lub wykonując klasyczne ćwiczenia takie jak pompki, przysiady czy podskoki.