Trening ABS jest coraz popularniejszy na całym świecie. Nic dziwnego – przynosi zaskakujące efekty i jest w stanie wysmuklić brzuch w krótkim czasie. Jest to rozbudowany trening mięśni brzucha, który podzielony został na osoby początkujące oraz zaawansowane. Pierwsze efekty jego stosowania można zauważyć po 2 tygodniach od pierwszych ćwiczeń. Wielką mocą tego treningu jest angażowanie kilku partii mięśniowych w tym samym czasie. Dodatkowo nie trwa od długo, bo jedn część zajmuje nie więcej niż 10 minut w czasie treningu. Oznacza to, że w ciągu tygodnia nie spędzimy więcej niż 40 minut czasu na treningu ABS. To naprawdę niewiele nawet dla osób z wypełnionym harmonogramem dnia – stąd wynika tak wielka popularność tego właśnie treningu.

Trening ABS

W treningu ABS zostały zdefiniowane ćwiczenia, które powtarza się w trakcie każdego treningu. Osoby początkujące wykonują je rzadziej, bo tylko 3 razy w tygodniu. Między nimi powinien znajdować się minimum jeden dzień przerwy. Gdy ćwiczenia przestana już sprawiać problemy to należy przejść do kolejnego poziomu – standardowo zajmuje to około miesiąca. Osoby bardziej zaawansowane wykonują ćwiczenia 4 razy w ciągu tygodnia i na wyższym niż wcześniej poziomie. Osoby zaawansowane wykonują ćwiczenia znacznie trudniejsze, ale również poświęcają na ten cel tylko 10 minut dziennie. Warto jest łączyć dni w pary, bez zapewniania sobie dnia odpoczynku pomiędzy nimi.

Przykładowe ćwiczenia

Standardowe brzuszki – należy położyć się na plecach przy jednocześnie zgiętych nogach. Ręce powinny być oparte na głowie. Ćwiczenia wykonywane jest poprzez odrywanie się od ziemi górną częścią pleców. W takiej pozycji należy wykonać przez około pięć sekund i wrócić do pozycji wyjściowej. Wykonuje się 20 powtórzeń.

Przybliżanie kolan do klatki piersiowej – należy położyć się na plecach z lekko ugiętymi nogami. Ręce mają wyć wyciągnięte wzdłuż ciała. Kolana przybliżamy do klatki piersiowej, aby następnie powrócić je do pozycji wyjściowej. Takie ćwiczenie należy powtarzać około 10 razy.

Rowerek – w tym ćwiczeniu również znajdujemy się na plecach. Należy podnieść kolana i zgiąć je pod kątem prostym. Ręce trzymamy przez cały czas za głową. Ćwiczenie należy wykonywać nogami poprzez poruszanie nimi w podobny sposób jak ma to miejsce w czasie jazdy na prawdziwym rowerze.

Sprawdź też, jak robić deskę – to świetny sposób na płaski brzuch!

Dieta ABS

Trening będzie skuteczny tylko wtedy, gdy będziemy stosowali się do odpowiedniej diety. Dzięki niej wydajność w czasie treningów zdecydowanie wzrośnie i dodatkowo będziemy mogli zrzucić nawet do 6 kilogramów w ciągu 2 tygodni treningów. Dieta ABS została opracowana przez Davida Zinczenko – jest to redaktor naczelny magazynu Men’s Health. Ważną kwestią i założeniem, na którym ona bazuje jest zapewnienie równowagi bilansu energetycznego. Trwa ona przez 6 tygodni i jest w stanie pomóc nam pozbyć się niechcianego tłuszczu z całego ciała. Dieta zachęca do tego, abyśmy odżywiali się regularnie – składa się ona z 6 posiłków (3 dania główne oraz 3 przekąski w ciągu dnia).