Płaski brzuch to marzenie wielu, jednak nie każdy jest w stanie zamienić pragnienia w rzeczywistość. Wbrew pozorom nie jest to nierealne, a poniższe porady pomogą w osiągnięciu zamierzonego celu.

Odpowiednia dawka snu

Sen to czas, w którym organizm regeneruje się po trudach poprzedniego dnia, dlatego też niezwykle istotna jest jego długość i jakość. Zbyt krótki sen to najprostszy przepis na tycie – zmęczony organizm wytwarza zwiększoną ilość hormonu stresu – kortyzolu, który spowalnia spalanie tłuszczu oraz odpowiadającej za wzmożenie uczucie głodu greliny. Dlatego też odpowiednia długość snu powinna być naszą rutyną, a nie wyjątkiem.

 

Właściwa dieta

Aby uzyskać szczupłą sylwetkę, należy zrezygnować z niektórych produktów, zastępując je innymi – nie jest to niczym nowym. Oprócz kwestii oczywistych, takich jak niemal całkowite wykluczenie z naszej diety posiłków smażonych, tłustych i ciężkostrawnych, należy pamiętać o regularnych posiłkach, najlepiej pięciu dziennie, w których nie brakuje zróżnicowanych produktów, bogatych w niezbędne dla organizmu wartości odżywcze oraz odpowiedniej porcji warzyw i owoców, z przewagą tych pierwszych.

 

Cukier – nasz wróg

Ściśle związane z właściwą dietą jest drastyczne ograniczenie spożywanej przez nas ilości cukru. Nie jest to sprawa prosta, ponieważ producenci różnego rodzaju przekąsek stosują go w ilościach niemal hurtowych, w dodatku, to właśnie słodycze często smakują nam najlepiej. Jednak należy zdać sobie sprawę z tego, że cukier jest jednym z głównych czynników przyczyniających się do wzrostu tkanki tłuszczowej. Dlatego też zrezygnujmy z pustych kalorii, jakie oferują nam batony ciastka i słodzone napoje, ograniczając ich spożycie do wyjątkowych okoliczności.

 

Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna jest konieczna, aby osiągnąć lub zachować szczupłą sylwetkę. Nawet jeśli mamy bardzo sprawny metabolizm i wydaje nam się, że nie mamy problemów z dodatkowymi kilogramami, bez odpowiedniej dawki ruchu taka sytuacja będzie trwać tylko do pewnego czasu. Warto uprawiać różnorodne dyscypliny sportu, szczególnie te, które wymagają od nas najwięcej fizycznego zaangażowania, nie ograniczając się tylko do popularnych brzuszków. Dlatego też nieważne czy wolimy biegać, pływać czy uprawiać aerobik. Każda z tych aktywności dobrym pomysłem.

 

Odpowiednie ćwiczenia

Jak wspomniano wcześniej, każdy rodzaj aktywności będzie świetnym rozwiązaniem, jeśli chcemy, aby płaski brzuch stał się dla nas realny. Istnieją jednak ćwiczenia, które są w tym przypadku szczególnie pomocne. Wbrew pozorom nie należą do nich wspomniane wcześniej brzuszki. Świetnym ćwiczeniami są np. przyciąganie kolan do klatki piersiowej leżąc, skłony tułowia z nogami uniesionymi w górę, a także unoszenie miednicy w leżeniu bocznym. Warto włączyć je do swojej codziennej rutyny, wykonując trzy serie każdego z ćwiczeń po dwanaście powtórzeń, z zachowaniem minutowej przerwy między poszczególnymi seriami. Więcej ćwiczeń na sześciopak znajdziesz w Men’s Health.

 

Płaski brzuch jest jak najbardziej realny. Ciężka praca, zdrowy tryb życia oraz korzystne nawyki to prawdziwy klucz do osiągnięcia upragnionych rezultatów.