Klienci Credit Agricole mogą już logować się do aplikacji mobilnej poprzez „odcisk palca”, a użytkownicy smartfonów z rodziny iPhone X poprzez tzw. FaceID. Bank konsekwentnie rozwija CA24 Mobile. Wcześniej udostępnił m.in. innowacyjne zabezpieczenie przed oszustwami typu malware a także płatności BLIK czy przelewy ekspresowe.

CA24 Mobile, bo tak nazywa się aplikacja mobilna Credit Agricole, ma dwa lata i aktywnie korzysta z niej już ponad 116 tys. klientów. Liczba ta rośnie dość szybko. Porównując dane z 3. kwartału 2017 i 2018, obserwujemy wzrost niemal 40 proc. Na tak dobre wyniki wpływają też dobre opinie użytkowników. W markecie Google Play aplikacja jest oceniana na 4,2 gwiazdki.

Credit Agricole systematycznie rozwija CA24 Mobile. Tylko w tym roku udostępnił przelewy ekspresowe (realizowane systemem Express Elixir), płatności BLIK, a także wersję aplikacji dla klientów firmowych. Ponadto wprowadził jej ukraińską i francuska wersję (aktualnie z aplikacji można korzystać w czterech językach: polskim, angielskim, francuskim oraz ukraińskim). Jako pierwszy bank na rynku Credit Agricole wprowadził też zabezpieczenie swojej aplikacji przed złośliwym oprogramowaniem typu malware, dzięki czemu klienci są lepiej chronieni przed internetowymi kradzieżami.

Logowanie biometyrczne jest alternatywą dla tradycyjnego logowania, podczas którego klient musi ręcznie wpisać hasło do aplikacji. Teraz wystarczy, że przyłoży palec do czytnika wbudowanego w telefonie, a mechanizm porówna odcisk palca z wzorcem zarejestrowanym wcześniej w urządzeniu. Jeśli odciski będą zgodne, klient zostanie poprawnie zalogowany. Analogicznie wygląda proces logowania przy użyciu obrazu twarzy – konieczny jest tylko skan twarzy, zgodny z udostępnionym wcześniej w urządzeniu. Ten ostatni sposób dostępny jest tylko dla użytkowników smartfonów z rodziny iPhone X.

Klienci często pytali nas o możliwość logowania biometrycznego. Odpowiedzieliśmy na tę potrzebę. – mówi Michał Czurabski, manager zespołu Rozwoju Bankowości Mobilnej w banku Credit Agricole. – Korzystamy z rozwiązań sprawdzonych na rynku, dlatego mamy pewność, że  ten sposób logowania jest bezpieczny. Warto dodać, że my jako bank nie gromadzimy takich danych jak dane linii papilarnych czy obrazy twarzy klientów  – zapewnia Michał Czurabski.

Logowanie z użyciem technologii biometrycznej jest opcjonalne. Klient w dalszym ciągu może korzystać z tradycyjnego sposobu logowania. Autoryzacja transakcji nie ulega zmianie, nadal przelewy potwierdza się kodem PIN.