Polscy turyści, którzy wyjeżdżali w czerwcu kupują wycieczki u największego polskiego multiagenta, wybierali przede wszystkim Grecję.  Egipt cieszył się o blisko połowę mniejszym zainteresowaniem niż miesiąc – dwa wcześniej.

Travelplanet.pl największy polski multiagent turystyczny, sprzedający oferty renomowanych touroperatorów zarówno w Internecie jak i w tradycyjnej formule, podsumował dokąd wyjeżdżali w czerwcu  jego klienci i w jaki sposób wypoczywali.

68,5 proc. klientów Travelplanet.pl wyjeżdżało w czerwcu na 7 dni a 19,4 proc. zafundowało sobie dwutygodniowy wypoczynek. O ile w kwietniu 2013 roku wypoczywających za granicą tydzień było mniej więcej tyle samo osób, to na 14-dniowych wakacjach przebywało wówczas o ponad 3 proc. więcej klientów Travelplanet.pl (22,5 proc.).  Decyzje o celu turystycznej wyprawy zapadały średnio na 20 dni przed wyjazdem.

Średni koszt pobytu w czerwcu wyniósł 2197 zł. To nieco mniej, niż klienci Travelplanet.pl płacili za kwietniowy wypoczynek (2275 zł), ale więcej niż za zagraniczne wakacje w maju (1966 zł).

– To efekt po części zmniejszonej długości pobytu w stosunku do kwietnia oraz dwóch weekendów majowych, kiedy to Polacy czesciej wyjeżdżali na krótsze wypady niż tygodniowe urlopy – tłumaczy Radosław Damasiewicz, analityk Travelplanet.pl. – Znacznie bardziej istotny wpływ na zmniejszenie średniej ceny ma inny fakt: o ile w kwietniu na egzotyczne wyprawy udało się ok. 2 proc. naszych klientów, to w maju  na wyjazdy do takich turystycznych destynacji  jak Meksyk, Mauritius Malediwy, Indie, Tajlandia, Emiaraty Arabskie czy  Indonezja zdecydowało się tylko 0,5 proc. turystów a w czerwcu  raptem 0,14 proc.

No i rzecz najważniejsza – w porównaniu do kwietnia na wakacje w czerwcu z Travelplanet.pl wyjechało 3 razy więcej turystów. W porównaniu do maja – blisko dwa razy więcej.

 

 

CIMG8331

Grecja bezkonkurencyjna

Zaskoczeniem może być wyjątkowa popularność Grecji, którą wybierało 27 proc. klientów Travelplanet. W kwietniu i w maju te wartości były dużo niższe. – W kwietniu a nawet w maju Grecja czy Turcja ze względu na temperatury powietrza i wody nie jest tak atrakcyjnym kierunkiem jak Morze Czerwone. – zauważa Radosław Damasiewicz. – Ale statystyki wczesnych rezerwacji pokazywały wyraźnie, że w tym roku to nie Egipt, ale Grecja będzie otwierać pierwszą piątkę najpopularniejszych urlopowych kierunków Dane z czerwca potwierdzają ten trend.

Duży spadek zainteresowania w stosunku do kwietnia odnotowała Hiszpania. – W tym wypadku mamy do czynienia z podobną sytuacją jeśli wziąć pod uwagę, że Aż 72,7% turystów, udających się do Hiszpanii jechało w kwietniu  na Wyspy Kanaryjskie, gdzie średnie temperatury są znacznie wyższe niż w Turcji czy Grecji w tym czasie – tłumaczy Damasiewicz.

Dużą popularnością wśród polskich turystów cieszyła się w czerwcu Bułgaria. – Tu również sprawdzają się nasze ostrożne prognozy z wiosny: Bułgaria po raz pierwszy może wskoczyć do pierwszej piątki kosztem Tunezji.

Najchętniej wybierane kierunki  w czerwcu (w nawiasach – maj, kwiecień 2013)

Grecja – 27,7% (16,5% ,8,9%)

Egipt – 16,65% (30,7%, 39,7 %)

Turcja – 13,5% (21,2%, 9,9% )

Hiszpania –10% ( 14,1%, 17,3%)

Bułgaria 8,5% (0,3%, 0,2%)

Tunezja – 6,6% (6,3%, 3,9%)

Egzotyka (Kenia, Chiny, Meksyk, Dominikana, Kuba, Malediwy, Sri Lanka, Indie, Wyspy Zielonego Przylądka, Malezja, Tajlandia, Liban, Indonezja)  – 0,1% (0,5%, 2,2%)

Najwięcej polskich turystów – aż -31,6%, którzy wykupili wyjazdy za pośrednictwem Travelplanet.pl zaufali biuru podróży Itaka. – To dobrze odzwierciedla pozycję Itaki na polskim rynku turystycznym – mówi analityk Travelplanet.pl. – Itaka jest niekwestionowanym liderem w branży.

Luksusowo i All inclusive

W wypadku standardu hoteli i rodzaju wyżywienia czerwcowe wyniki potwierdzają umacniający się od lat trend, zgodnie z którym Polacy chcą wypoczywać w coraz bardziej luksusowych warunkach. 6 na 10 polskich  turystów, wyjeżdżających za pośrednictwem Travelplanet.pl  w czerwcu wypoczywało w hotelach 4* i 5* a jedna trzecia w hotelach 3*.

Wokół ubiegłorocznych wartości zawartych w Raporcie Podróżnika  oscylują wyniki dotyczące rodzaju wybieranego wyżywienia. – Opcja All Inclusive wybierana jest z roku na rok chętniej, wyjazdy z wykupionymi śniadaniami i bez wyżywienia systematycznie tracą na popularności – podkreśla Radosław Damasiewicz.  – Taką opcję w czerwcu wybierał raptem co dziesiąty klient Travelplanet.pl.

Standard hotelu

5* – 17,5%

4* – 43,7%

3* – 34,5%

2* i niższa – 2,2%

Rodzaj wyżywienia

AI  – 73%

HB – 18,7%

BB – 4,5%

OV – 3,8%

VB – 1,5%

 

Travelplanet.pl — Największy polski multiagent w turystyce sprzedający przez Internet, Call Center oraz Punkty Obsługi Klienta ofertę starannie sprawdzonych, największych polskich organizatorów wyjazdów. Jednocześnie ma w swojej ofercie bilety lotnicze, hotele, ubezpieczenia podróżne oraz umożliwia wynajem samochodów w dowolnym miejscu na świecie. Pierwsza firma e-commerce na warszawskiej GPW, która obsłużyła ponad pół miliona klientów, jest laureatem platynowego trofeum „NAGRODA FAIR PLAY”.

W 2012 roku po raz trzeci Travelplanet.pl zajął pierwsze miejsce w rankingu sklepów internetowych (turystyka) Money.pl, Gazety Wyborczej oraz serwisu Wyborcza.biz. W latach 2008-2011 w Rankingu Sklepów Internetowych Wprost i Money. pl strona internetowa www.travelplanet.pl została uznana za najlepszą w kategorii turystyka. W 2010 roku kapituła konkursu Najwyższa Jakość Quality International przyznała spółce tytuł Laureata oraz Złote Godło w kategorii QSERVICES — usługi najwyższej jakości. Portal travelplanet. pl został także laureatem Złotego Godła w konkursie Laur Klienta 2010, w kategorii sklepów internetowych — turystyka.