Pielęgnacja skóry w okresie zimowym różni się od dbania o nią podczas innych pór roku. Ma to przede wszystkim związek z niskimi temperaturami, silnym wiatrem, przebywaniem w ogrzewanych pomieszczeniach z przesuszonym powietrzem. Nic więc dziwnego, że skóra w tym czasie najczęściej staje się nadmiernie sucha, szorstka, nadwrażliwa, swędząca i zasługuje na specjalną ochronę.

Gdy zależy ci na tym, aby twoja skóra była nawilżona i gładka także zimą, wybierz odpowiednie kosmetyki dopasowane do tej pory roku. Oczywiście, nie są one potrzebne każdemu z nas, ale warto je stosować, by przeciwdziałać przesuszeniom. W sklepach znajdziemy różne kosmetyki przeznaczone do zimowej pielęgnacji – dobre masło, krem lub balsam nawilżający do ciała to podstawa.

Najlepsze kosmetyki do zimowej pielęgnacji ciała

Przede wszystkim kosmetyki na zimę powinny być bardziej bogate i treściwe. Właśnie dlatego lekkie balsamy i lotiony najlepiej zastąpić tymi gęstszymi i tłustszymi, które tworzą na skórze ochronną kołderkę zabezpieczającą przed ucieczką wody.

Dodatki takie jak witamina E, witamina A, panthenol czyli prowitamina B5, kwas hialuronowy, lanolina ochronią skórę przed wysuszeniem i odżywią ją. Dobrym wyborem będą też kosmetyki zawierające naturalne oleje i masła, na przykład masło shea, olejek jojoba, olej arganowy czy olejek ze słodkich migdałów. To świetna propozycja dla osób lubiących naturalną pielęgnację.

Zadbaj o skórę kompleksowo

Przed nałożeniem kosmetyków pielęgnujących postaw też na delikatne oczyszczanie. Zrezygnuj z mocnych peelingów do ciała, zamiast nich wybierz pachnące żele i mydła do ciała w płynie. Zwykłe mydła mogą przesuszać skórę.

Pamiętaj o tym, aby masło, krem lub balsam nawilżający do ciała nakładać od razu po kąpieli lub prysznicu, gdy skóra jest jeszcze ciepła, ponieważ wtedy kosmetyki zadziałają jeszcze lepiej. W razie potrzeby stosuj je dwa razy w ciągu dnia, gdy twoja skóra jest nadmiernie przesuszona i dosłownie „pije” składniki z kosmetyków. Unikaj jednocześnie zbyt gorących i długich kąpieli.

Nie zapominaj też o tym, żeby pić w okresie zimowym dużo wody. Jej odpowiednia ilość w diecie także wpłynie na poziom nawilżenia twojej skóry.