Na pewno każdy z nas niejednokrotnie słyszał opinie, że o stawy należy dbać już od najmłodszych lat. Właśnie dlatego w okresie dziecięcym to właśnie nasi rodzice pilnowali tego abyśmy regularnie pili mleko i spożywali produkty mleczne, które posiadają białko, niezbędny składnik budulcowy kości i stawów, odpowiadający również na utrzymanie ich prawidłowego stanu. Jednak wraz z wiekiem zwiększa się nasze zapotrzebowanie na białko, które często samodzielnie nie poradzi sobie z zadbaniem o kondycję stawów, zwłaszcza u osób, które regularnie uprawiają sporty siłowe. W tym celu wielu producentów wypuściło na rynek bogate linie suplementów wzmacniających stawy, które mają zapobiegać przed ich uszkodzeniem.

Bóle stawów u kulturystów?

Osoby, które regularnie uprawiają sport siłowy, związany z dźwiganiem ciężarów często zmagają się z bólami stawów, zwłaszcza barków, nadgarstków czy kolan. Jest to pierwszy alarm, sygnalizujący powstanie w nich stanu zapalnego. W celu zapobiegawczym istotne jest stosowanie specjalistycznych usztywniaczy na kolana lub nadgarstki, które odpowiadają za ochronę stawów sportowca. Jednak gdy ból już powstanie.. konieczne jest złożenie wizyty lekarzowi i przyjmowanie silnych leków przeciwbólowych.

WŁAŚNIE DLATEGO NIEZWYKLE WAŻNA JEST PROFILAKTYKA

Oprócz sztywnych opasek, chroniących stawy osoby aktywnej, powinna ona zadbać o suplementację specjalnych preparatów. Produkty wspierające kondycję stawów najczęściej przyjmowane są w postaci KOLAGENU oraz GLUKOZAMINY.

GLUKOZAMINA

Glukozamina jest jednym z naturalnych składników, które wytwarzane są przez organizm. Gromadzona jest w chrząstce stawowej każdego organizmu ludzkiego. Liczne badania wskazują na pozytywny wpływ tego związku na kondycję stawów u osób uprawiających sport. W suplementach jest dostępna w dawkach 500-1500 mg, jednak dzienna dawka nie powinna przekroczyć 2000mg.

KOLAGEN

Kolagen jest droższym jednak skuteczniejszym suplementem niż wyżej wspomniana Glukozamina. Jest on dostępny na rynku w postaci tabletek lub rozpuszczalnego w wodzie proszku. Istnieją dwa rodzaje kolagenu- typ pierwszy i typ drugi (ten jest zalecany osobom, które chcą wzmocnić swoje stawy). Codzienne dawkowanie nie powinno przekroczyć więcej niż 100 mg.

Rheuma-Schmerzpunkte