Czy możliwe jest odchudzanie bez regularnej aktywności fizycznej? Niestety nie każdy znajduje na nią czas, poza tym, w przypadku niektórych osób, mogą wykluczać ją problemy zdrowotne. Uprawianie sportu na pewno poprawia kondycję i nastrój, a także zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby serca czy cukrzycę. Jednak w przypadku odchudzania najważniejsza jest dieta, uzupełniona o suplementację.

Sport przyspiesza metabolizm.
Wysiłek fizyczny przyspiesza przemianę materii, gdyż podczas niego spalamy więcej energii i rozbudowujemy mięśnie, które potrzebują więcej kalorii niż tkanka tłuszczowa. Przyspieszenie metabolizmu powodują intensywne treningi, np. interwałowe lub siłowe. Skuteczne we wspomaganiu odchudzania są też treningi aerobowe, czyli wysiłek w przedziale 65-75% tętna maksymalnego.

Gdy więcej ćwiczymy więcej jemy.
Niedawne badania naukowców z Loyola University Chicago Stritch School of Medicine obaliły mit, iż sport jest sposobem na zbicie wagi. Wg. ich wyników nie ma związku pomiędzy ćwiczeniami, a niską masą ciała. Co więcej, wzrost ilości i intensywności treningów, pociąga za sobą zwiększenie apetytu, a braki kaloryczne „nadrabiamy” spożywaniem większych ilości pokarmów.

Różnice między krajami.
Liczba otyłych mieszkańców Afryki, Indii czy Chin jest znacznie niższa niż w krajach rozwiniętych. Przykładowo Nigeryjczycy nie spalają większej ilości kalorii niż Afroamerykanie w USA, a mimo to otyłość i nadwaga dotyka częściej mieszkańców USA. Spowodowane jest to faktem, iż po prostu Amerykanie jedzą więcej.

Bilans kaloryczny.
Utrata nadmiaru tkanki tłuszczowej zależy głównie od stosunku między kaloriami, które dostarczymy, a całkowitym zapotrzebowaniem kalorycznym. Dlatego przede wszystkim należy zadbać o właściwą dietę redukcyjną, z odpowiednim bilansem kalorycznym. Badania kliniczne dowiodły, iż w tym samym tempie chudną ci, którzy są na diecie i regularnie uprawiają sport, a także ci, którzy jedynie ograniczają liczbę kalorii.

Jak powinniśmy spożywać posiłki?
Aby zmniejszyć masę swojego ciała powinniśmy przede wszystkim pamiętać o:
– jedzeniu śniadania i jednego ciepłego posiłku w ciągu dnia
– ostatnim posiłku nie później niż na 2-3 godziny przed snem
– jedzeniu powoli i dokładnym żuciu każdego kęsa
– odejściu od stołu z niedosytem, gdyż uczucie sytości pojawia się dopiero po pewnym czasie.

Algodine

Suplementacja algami.
Aby wspomóc proces odchudzania, poza zbilansowaną dietą, stosować można także Algodine, który zawiera wyciąg z brązowych alg. Są one cenione, na całym świecie, za ilość witamin, protein, minerałów i substancji aktywnych, które zawierają.

Co najmniej 35% jego składu zajmują naturalne, morskie polifenole, które o połowę redukują działanie enzymów trawiennych tj. lipazy i alfa-amylazy. Dzięki temu tłuszcze i cukry wchłaniane są w mniejszym stopniu, a liczba przyjmowanych kalorii spada.

Z kolei ponad 10% jego składu to minerały, których stężenie może być do 20 razy wyższe niż w owocach i warzywach. Zawarty w algach naturalny jod biologiczny, składnik hormonów tarczycy, stymuluje termogenezę, a co za tym idzie spalanie tkanki tłuszczowej.

Codzienna aktywność.
Jeśli stosujemy odpowiednią dietę, wspartą suplementami, nie możemy oczywiście zapominać o zwykłej, codziennej aktywności. Warto chodzić na regularne spacery, podczas których można porozmawiać z bliską osobą. Sprzątanie domu przyniesienie korzyść nie tylko w postaci czystości, ale również pomoże zachować formę. Zamiast korzystania z ruchomych schodów można chodzić tradycyjnymi. Jeśli mamy do wyrzucenia śmieci, nie róbmy tego przy okazji wyjścia z domu, ale przejdźmy się, pooddychać trochę świeżym powietrzem.

Uprawianie sportu jest dobrym uzupełnieniem procesu odchudzania, ale nie jest warunkiem koniecznym. Właściwa waga to jedno, a wyrzeźbione ciało i dobra kondycja to drugie. Ćwiczenia mogą przyśpieszyć efekt diety odchudzającej, ale tak naprawdę redukcję masy ciała uzyskamy poprzez dietę, uzupełnioną o suplementację.