Magnez odgrywa ważną rolę w organizmie człowieka – jest niezbędny, by procesy życiowe przebiegały prawidłowo. Nie tylko wpływa na poprawę koncentracji, pamięci i nastroju, ale także stabilizuje funkcje całego układu nerwowego. Wpływa na przemianę węglowodanów oraz dostawę energii do komórek organizmu, dlatego warto zadbać o jego odpowiedni poziom  w organizmie.

Znaczenie magnezu w organizmie człowieka

Magnez pełni ogromna rolę w organizmie ludzkim. Bierze udział w ponad 300 reakcjach enzymatycznych oraz  w większości reakcji hormonalnych1.

 

Ponadto magnez między innymi:

  • przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia oraz pomaga w utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych w okresach wzmożonego wysiłku umysłowego,
  • przyczynia się do obniżenia poziomu stresu w naszym organizmie,
  • pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego oraz mięśni, a także w utrzymaniu zdrowych kości – szczególnie ważne dla osób prowadzących aktywny tryb życia oraz uprawiających sport,
  • przyczynia się również do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego.

 

Z uwagi na to, jak ważną rolę odgrywa magnez w naszym organizmie, powinniśmy dbać o to by nie dopuścić do jego niedoborów. Szczególną uwagę na właściwą dawkę magnezu w codziennej diecie powinny zwrócić osoby, które palą papierosy lub żyją w ciągłym stresie.

 

Na co warto zwrócić uwagę wybierając produkt z magnezem?

Zalecane dzienne spożycie magnezu wg Rozporządzenia Ministra Zdrowia to 375 mg na dobę.   Z ogólnej ilości zawartej w pokarmach wchłania się w granicach od 15 do 40% w zależności od zapotrzebowania, jakości produktów i stopnia ich przetworzenia oraz stanu błony śluzowej jelita cienkiego. Dlatego też niedobór magnezu dotyka wielu z nas – dotyczy 30-60% populacji w Polsce.

 

W związku z tym, wybierając produkty z magnezem, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych szczegółów:

  • formę chemiczną tego biopierwiastka – w literaturze dostępne są dane, iż optymalna forma do podawania doustnego to mleczan (występujący w suplemencie Magnez+B6 Optimal), cytrynian i asparaginian magnezu, które są znacznie lepiej przyswajalne niż tlenek czy węglan.
  • liczbę jonów magnezu w pojedynczej dawce (tabletce, kapsułce, saszetce)
  • całkowitą liczbę jonów magnezu w dawkowaniu rekomendowanym przez producenta na dzień
  • biorąc pod uwagę wygodę stosowania, istotna jest również liczbę dawek do przyjęcia  w ciągu dnia2.

 

Magnez+B6 Optimal

Magnez w połączeniu z witaminą B6 przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia  i znużenia, ma korzystny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego oraz pomaga w utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych. Dodatkowo magnez pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni oraz uczestniczy w utrzymaniu zdrowych kości i zębów. Odgrywa również rolę w procesie podziału komórek.

Magnez+B6 Optimal jest polecany wspomagająco:

  • osobom prowadzącym aktywny tryb życia np. tym, którzy uczestniczą w intensywnych treningach
  • jako uzupełnienie diety w  magnez i witaminę B6
  • przy nadmiernym spożywaniu kawy, herbaty i paleniu papierosów
  • przy stosowaniu leków obniżających poziom pierwiastka w naszym organizmie np. preparatów przeczyszczających, moczopędnych
  • osobom pracującym umysłowo np. studentom przed lub w trakcie sesji egzaminacyjnej

 

Magnez+B6 Optimal to wygoda dawkowania – wystarczy jedna tabletka dziennie. Magnez+B6 Optimal jest dostępny w aptekach, w cenie około 9,90 złotych za opakowanie zawierające 100 tabletek – czyli wystarczające na trzymiesięczną kurację.

 

 

  1. P. Guerrera, S.L. Volpe, J.J. Mao. Therapeutic uses of magnesium. „Am Fam Physician”. 80 (2), s. 157–162, 2009. PMID: 19621856.
  2. Mgr farmacji Justyna Wodowska: Jak wybrać dobry preparat z magnezem. Doz.pl